Kofila na tři měsíce změní obal, dala volnou ruku mladým designérům

Producent cukrovinek Nestlé mění design své čokoládovo-kávové tyčinky Kofila, na tři měsíce ji bude v limitované edici prodávat v obalech navržených čtyřmi českými designéry. Limitovaná edice vzešla z loňských vítězných návrhů soutěže Nestlé pořádané ve spolupráci s oborovou neziskovou organizací Czechdesign. Vítězné návrhy se objeví na dvou milionech kusech výrobku na českém a slovenském trhu.

Návrhy pocházejí z dílen Kateřiny Kynclové, Markéty Michálkové, Lukáše Tomka a Jána Vajsábela. Společně se všichni autoři nových obalů inspirovali uměleckými styly minulosti.

Vítězné návrhy

Kofila design od  Jan Vajsabel

Kofila design od Jan Vajsábel

Jeho návrh obalu s názvem Kofila exkluzivní má inspiraci v dobové grafice uměleckého stylu artdeco. Zlaté a modrofialové lomené plochy mají házet odlesky a vytvářet tak luxusní dojem. 

Kofila design od Katerina Kynclova

Kofila design od Kateřina Kynclová

Návrh obalu od Kynclové má název Ručně kreslená Kofila, vystihovat tak má zvolenou techniku kresby pomocí fix. V návrhu je zachována postava mouřenína. Ke kávě odkazuje šálek v levé části obalu a kávová zrna použitá na tapetě v pozadí.

Kofila design od Marketa Michalkova

Kofila design od Markéta Michálková

Název návrhu Michálkové zní Kávočoko. Návrh byl vytvořen ručně a jeho retro design odkazuje na tradici položenou Zdeňkem Rykrem. Vzor je tvořen kávovými zrny a čtverci, které jsou tvarově pro tyčinku typické. I zvolené barvy jsou pro Kofilu typické.

Kofila design od Lukáš Tomek

Kofila design od Lukáš Tomek

Tomkův návrh obalu pro Kofilu Mouřenín servíruje byl údajně ovlivněn jeho zálibou v reklamní ilustraci a grafice 30. let, a to v barevnosti, tak ostrými hranami barevnými přechody a opakujícími se vzory.