Producent cukrovinek Nestlé mění design své čokoládovo-kávové tyčinky Kofila, na tři měsíce ji bude v limitované edici prodávat v obalech navržených čtyřmi českými designéry. Limitovaná edice vzešla z loňských vítězných návrhů soutěže Nestlé pořádané ve spolupráci s oborovou neziskovou organizací Czechdesign. Vítězné návrhy se objeví na dvou milionech kusech výrobku na českém a slovenském trhu.
Návrhy pocházejí z dílen Kateřiny Kynclové, Markéty Michálkové, Lukáše Tomka a Jána Vajsábela. Společně se všichni autoři nových obalů inspirovali uměleckými styly minulosti.
Vítězné návrhy
Jeho návrh obalu s názvem Kofila exkluzivní má inspiraci v dobové grafice uměleckého stylu artdeco. Zlaté a modrofialové lomené plochy mají házet odlesky a vytvářet tak luxusní dojem.
Návrh obalu od Kynclové má název Ručně kreslená Kofila, vystihovat tak má zvolenou techniku kresby pomocí fix. V návrhu je zachována postava mouřenína. Ke kávě odkazuje šálek v levé části obalu a kávová zrna použitá na tapetě v pozadí.
Název návrhu Michálkové zní Kávočoko. Návrh byl vytvořen ručně a jeho retro design odkazuje na tradici položenou Zdeňkem Rykrem. Vzor je tvořen kávovými zrny a čtverci, které jsou tvarově pro tyčinku typické. I zvolené barvy jsou pro Kofilu typické.
Tomkův návrh obalu pro Kofilu Mouřenín servíruje byl údajně ovlivněn jeho zálibou v reklamní ilustraci a grafice 30. let, a to v barevnosti, tak ostrými hranami barevnými přechody a opakujícími se vzory.