Na trh jde Naše stravenka, kromě Lidlu a Kauflandu platí i v restauracích

Tak vypadá Naše stravenka od Lidlu

Tak vypadá Naše stravenka od Lidlu

Německý obchodní řetězec Lidl, jak avizoval pro Retailek začátkem roku, vstupuje na český trh se stravenkami. Jeho firma nazvaná Lidl stravenky uvádí produkt Naše stravenka v hodnotě 80 Kč. „Na trh stravenek vstupuje s jasným cílem: pro svůj produkt Naše stravenka vybudovat co nejširší akceptační síť restaurací, které by tuto stravenku mohly přijímat,“ uvedl Lidl. Kromě restaurací a hospod jí bude možné platit v obchodech Lidl a v sesterském Kauflandu. Na poukázce doslova stojí, že je to „jediná stravenka na světě, která umí zaplatit i v prodejnách Lidl a Kaufland“.

Logo nové poukázky Naše stravenka

Logo nové poukázky Naše stravenka

„Smlouvy s prvními restauracemi jsme už uzavřeli a nyní začínáme s intenzivní akvizicí. Každé restauraci přitom budeme při proplácení stravenek účtovat poplatek jen 2,5 %. Tato částka platí pro všechny provozovatele a pro všechny způsoby proplácení bez rozdílu,“ uvedl Pavel Stratil, jednatel společnosti Lidl stravenky a generální ředitel Lidl Česká republika.

Dalšího hráče na trhu stravenek přivítal prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky, Václav Stárek. Ten v souvislosti s výší provize věří v „postupné narovnání podmínek na trhu“.

Jak připomněl iDnes.cz, stravenkový trh v Česku si rozdělily společnosti Edenred (vydavatel stravenek Ticket Restaurant) a Sodexo (stravenky Gatro Pass). Ticket Restaurant uznává zhruba 32.000 restaurací, jídelen a prodejen potravin, Gastro Pass přes 30.000; stravenky jsou nejvyužívanější firemní benefit.

Naši stravenku už nyní využívá 8.000 zaměstnanců české pobočky Lidlu. Dalších více než 12.000 zaměstnanců tuzemského Kauflandu ji bude jako firemní benefit využívat od dubna. Lidl stravenky začne tuto službu brzy nabízet i dalším zaměstnavatelům, a to bez jakékoli obchodní provize.

Co v lednu říkali na plán Lidlu naši experti

No nevím, jestli budou zaměstnanci nadšení, že budou mít stravenky, kterými jde nakupovat jen v Lidlu a Kauflandu. Přece jen svoboda stravenek je v tom, že je berou všude. Pro Lidl je to však logické – získá kontrolu, získá provize (ty, které si berou poskytovatelé stravenek), a navíc se mu prostředky vrátí na útratách v jeho prodejnách. Plány na expanzi a konkurování zavedeným firmám nijak pozitivně nevidím, přece jen je trh dost natřískaný.
Václav Loubek

Pro Lidl/Kaufland asi přirozený krok. Jenom pozor na grafiku stravenek, aby nepohoršila některé zabedněnce. Já osobně bych nechtěl stravenky, které mě ženou do jednoho dvou obchodů, to bych považoval za zaměstnaneckou nevýhodu.
Daniel Procházka (Ipsos)

Lidl i Kaufland jdou často proti proudu a některé věci, na rozdíl od konkurence, insourcují. Většinou jsou to věci, které jsou zásadní, patří do core businessu a podle teorie by se neměly outsourcovat. Lidl chápe význam stravenek na českém trhu a dělá to, co popisujete. Podle mne správně.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Vnímám to jako zajímavý moment konkurenčního boje, v tomto případě jako kontrast s diskusí o platech zaměstnanců řetězců.
Martin Boček

Proč pořád vymýšlet nějaké poukazy (nejen) pro zaměstnance, když můžete mít vlastní stravenky. A Lidl je dost velký na to, aby celou tuhle mašinérii utáhl.
Petr Podlešák