Hamé loni vzrostly tržby o 3 %, zainvestuje 180 milionů Kč do automatizace

Výrobce trvanlivých a chlazených potravin Hamé dosáhl loni 5,2 miliard Kč v čistých tržbách. Meziročně rostly tržby o 3 %, tedy o 139 milionů Kč. Česko pro Hamé představuje stále nejdůležitější trh. Tržby tu rostly oproti loňsku o 5 %. Rostlo ale i Maďarsko o 8 % a Rusko o 1 %. Nejvíce se dařilo sortimentu trvanlivých masových výrobků. Hamé také uzavřelo dohodu s Českým svazem biatlonu a zůstane hlavním partnerem až do roku 2022.

Sortiment trvanlivých masových výrobků se podílel na tržbách 39 %. Na vzestupu je řada produktových potravin pro děti Baby food se 7% podílem na tržbách a stejným procentem podílů tržeb byly loni zastoupeny výrobky z rajčat.

Český trh je dominantní, v Číně bodují e-shopy

Český trh loni představoval 50 % z celkových tržeb. Slovensko se na celkovém podílu tržeb podílelo 17 % a Rusko s 10 %.  Hamé letos převzalo distribuci těstovinových produktů a hotových omáček Panzani na maďarském trhu a posílilo svou pozici ve střední Evropě. Snaží se také prosadit v Číně a cílí hlavně na e-commerce, které je na tamním trhu populární. Nabízí například kojeneckou výživu, kečupy, omáčky a džemy na e-shopech Alibaby a plánuje další expanzi do e-shopů i do kamenných obchodů.

Hamé chystá investice do výroby v celkovém objemu 180 milionů Kč s cílem posílení automatizace výroby v závodech kvůli nedostatku pracovních sil. Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na 2 linkách současně v závodě v Uherském Hradišti. Infrastruktura a výrobní zázemí firmy se nemění s deseti výrobními závody v Česku a na Slovensku.

Novou ředitelkou marketingu je Lenka Vaněk

V Hamé se vyměnila ředitelka marketingu. Místo Marcely Mitáčkové na její pozici nastoupí Lenka Vaněk, která v Hamé působila na nižších pozicích. Předtím pracovala v marketingovém oddělení firmy Vitar, která vyrábí doplňky stravy. „Na jaře v Rusku uskutečníme naši největší marketingovou kampaň v historii. Je zaměřena na propagaci masových výrobků, zejména paštik a masových konzerv. Obrovský ruský trh je v mnohém jiný než ten český a taková kampaň se musí plánovat odlišně než v Česku. Využijeme pro ni kompletní marketingový mix, včetně televizní a rozhlasové reklamy, naši komunikaci soustředíme také na online a ruské sociální sítě,“ shrnula nová ředitelka marketingu Lenka Vaněk.

Lenka Vaněk

Lenka Vaněk

Letošní nové produkty

Hamé letos uvede několik produktových novinek. Jedná se například o novou řadu zeleninových směsí Znojmia nazvanou Pod masíčko. Dále ovocné snacky Easy Fruit v praktickém balení a trvanlivé zeleninové pomazánky EasySandwich, které se na trh dostanou i v rybí variantě. Připravena je také nová řada paštik Májka. Pro letošek je také připravena nová marketingová kampaň s názvem Radost být spolu.

Nová produktová řada Znojmia Pod masíčko

Nová produktová řada Znojmia Pod masíčko

Ovocný snack Easy Fruit

Ovocný snack Easy Fruit

Zeleninová pomazánka EasySandwich

Zeleninová pomazánka EasySandwich

Rybí pomazánka EasySandwich

Rybí pomazánka EasySandwich

Nová Májka

Nová Májka