Velikonoce: pivovary uvádějí speciály, Češi utrácejí o pětinu víc

Velikonoce jsou pro pivovary příležitostí představit pivní speciály. Letos je uvedou pivovary Starobrno a Plzeňský Prazdroj.  Velikonoce patří také k hlavním sezónám maloobchodu, kdy můžeme pozorovat zvýšené výdaje domácností za rychloobrátkové zboží. Během velikonočního týdne si Češi dopřejí o pětinu víc než během průměrného týdne v roce. Uvádí to studie GfK.

Velikonoční speciál Starobrna - Zelené pivo

Velikonoční speciál Starobrna – Zelené pivo

Na Zelený čtvrtek 13. dubna připravil pivovar Starobrno velikonoční speciál Zelené pivo. To je součástí velikonočních tradic především v Brně a je výjimečné tím, že se do něj přidává bylinný výluh. Celkem je letos pro celé Česko k dispozici 4.700 hektolitrů, přičemž 350 hektolitrů z uvedeného množství půjde na export na Slovensko.

Velikonoční Master Zlatá 13 Plzeňského Prazdroje

Velikonoční Master Zlatá 13 Plzeňského Prazdroje

Plzeňský Prazdroj uvádí speciál Master Zlatá 13. Ten odkazuje na středověkou tradici pití silnějších piv v klášterech během předvelikonočního půstu. V průběhu dubna bude ho bude možné ochutnat ve vybraných podnicích po celém Česku.

Během Velikonoc mají Češi často možnost nakoupit zboží v akci. To se týká i sezónních sladkostí. V březnu 2016 připadly na akční nákupy velikonočních sladkostí zhruba dvě pětiny výdajů a cukrovinky si zakoupily více než tři pětiny českých domácností. Každý kupující za ně v průměru utratil přes 140 Kč. V dubnu se podíl akčních výdajů za sladkosti vyšplhal až k 80 %. Nejvíc se nakupuje v hypemarketech a největší podíl výdajů jde na maso, prostředky na pečení, džemy a sladké pomazánky, máslo, margaríny, vejce, destiláty a pivo.