Mall Group chce posílit jako marketplace, přilákat plánuje stovku prodejců

Skupina e-shopů Mall Group se chce v rámci nové strategie pro B2B zaměřit především na partnerský prodej, který by měl na konci roku tvořit 15 % obratu. Podle Michaely Papežové, mluvčí skupiny Rockaway, tato změna vychází z úspěchu vánoční sezóny a z poptávky spotřebitelů, není reakcí na konkurenční aktivity (Aukro, nově Czechio). Aktuálně možnosti partnerského prodeje využívají desítky obchodníků, cílem je navýšit jejich počet na stovku.

Výhody spojení, které Mall Group vůči svým partnerským dodavatelům komunikuje, je dosah zákazníků v rámci středoevropského regionu, tedy na šest trhů, kde působí. Prodejcům nabízí také společné promování aktivit prostřednictvím výkonnostního marketingu v cenových srovnávačích nebo v newsletterech. „Od letošního podzimu rovněž nabídneme prodejcům jednotný systém logistiky. Využívat mohou samozřejmě i výdejní místa Mall.cz v Česku nebo naše vlastní sklady,“ doplnil Pavel Knap, šéf logistiky Mall Group.

„Naším cílem je vybudování ‚one-stop-shop‘ konceptu, díky kterému budeme moci zákazníkům nabídnout téměř cokoliv a zároveň mu zboží a služby dodat efektivně. Když to shrnu, pro Mall Group je především klíčové, že tím významně rozšíří sortiment u toho druhu zboží, které bychom ze specifických důvodů nemohli prodávat,“ komentoval výhody partnerského prodeje plynoucí pro Mall Group Jan Řezáč, PR manažer e-shopu Mall.cz. 

Prodejní partnery chce Mall Group hledat spíš mezi zkušenějšími e-shopy, které se dokážou připojit na systém skupiny. Dosud byli prodejci hlavně ze segmentů pneumatik a nábytku. „Nehledáme obchodníky na krátkodobé zaplnění mezery v portfoliu, ale naopak partnery, kteří nám pomohou strategicky dotvořit celistvost produktové nabídky. Zákazníci u nás chtějí nakupovat i velmi specializovaný sortiment, proto chceme spolupracovat s obchodníky, kteří jsou experti, a zákazníkům dát možnost vyřešit veškeré svoje nákupy online,“  vysvětlil Dušan Zábrodský, který řídí expanzi a marketplace Mall Group. Zároveň dodává, že není cílem limitovat nabídku a partnerství tam, kde je to logické – například u nábytku. Naopak u poměrně specifického odvětví, jakým je třeba akvaristika, bude prý hledat spíše jednoho exkluzivního prodejce. 

Drony budou lítat jen ve skladech

Mall Group, kam patří e-shopy jako Mall.cz, CZC.cz, Vivantis.cz, Proděti.cz, Rozbaleno.cz nebo online supermarket Kolonial.cz, loni dosáhla na všech trzích obratu ve výši 600 milionů eur (zhruba 16,1 miliardy Kč). Pro srovnání: největší český e-shop Alza.cz za loňský rok ohlásil tržby 17,4 miliardy Kč. Mall Group vznikla loni investičním spojením Jakuba Havrlanta z Rockaway Capital, PPF Petra Kellnera, Daniela Křetínského a Patrika Tkáče z J&T. „Nijak zásadně jsme neupravovali obratový plán a podařilo se nám jej splnit. Vánoce prověřily především logistiku,“ řekla Jitka Dvořáková, obchodní ředitelka Mall Group.

Podle Pavla Knapa byli nejslabším místem logistiky v největší špičce zejména balíkoví dopravci. „Dopravu drony zatím implementovat nebudeme, velkou překážkou je legislativa. Jejich využití zatím vidím hlavně v rámci inventarizace ve skladech,“ doplnil Knap otázku související s loňským veřejným testem doručování dronem

Z akce testování dronu e-shopem Mall.cz

Z akce testování dronu e-shopem Mall.cz

V letošním roce firma v rámci expanze nepotvrdila vstupy na další trhy, Ivan Vodička, šéf zákaznického centra, pouze zmínil, že se Mall Group hodlá rozvíjet hlavně v jihovýchodních státech Evropy. „Loni jsme vstoupili do Chorvatska a v ostatních bývalé Jugoslávie se teprve díváme. Nebavíme se o plánech na letošek, vše je v horizontu budoucnosti,“ uvedl Vodička. Nejúspěšnějšími zeměmi skupiny jsou podle něj Slovinsko a Slovensko.

Mall Group chce působit v nových státech nejen virtuálně, podle slov Dvořákové je důležitá i fyzická působnost. Rozvíjet tedy bude kamenné prodejny a také takzvané pickup pointy. „Chceme budovat také přidanou hodnotu našeho nákupu, budeme cílit na budoucí generace. Jsme si vědomi, že přístupy přes mobilní zařízení do budoucna porostou. Momentálně ale nechceme komentovat, jak se přidaná hodnota dále konkrétně projeví v našem byznysu,“ nebyl konkrétní Ivan Vodička.