Billa na Budějovické přidala samoobslužné pokladny. Lidl je naopak nechce

Samoobslužné poklady v DBK

Samoobslužné poklady v DBK

Samoobslužné poklady v DBK

Samoobslužné poklady v DBK

Samoobslužné poklady v DBK

Samoobslužné poklady v DBK

Německý řetězec supermarketů Billa skupiny Rewe pokračuje na českém trhu v rozvoji konceptu samoobslužných pokladen Moje kasa. Třetí samoobslužné pokladny otevřel v Domě bytové kultury (DBK) na pražské Budějovické. První dva supermarkety se samoobslužnými pokladnami se nacházejí na Letišti Václava Havla a v plzeňské Galerii Slovany.

V Bille na Budějovické bylo umístěno osm samoobslužných pokladen, celkově se tak počet platebních míst zvýšil na dvacet. Kapacity personálu, které se podle slov Jaroslaw Szczypka, generálního ředitele Billy v Česku, ušetří, budou investovány do zkvalitňování zákaznického servisu.

Tesco, Albert a Globus už je mají

Několik ostatních řetězců jako Tesco, Albert nebo Globus se do provozu samoobslužných pokladen pustilo už před několika lety. Mezi prvními bylo Tesco, které provozuje tento typ pokladen v Česku od roku 2008. „Samoobslužné pokladny jsou naším zákazníkům k dispozici na všech hypermarketech a řadě obchodů malého formátu, celkem se jedná o více než 120 obchodů. Obliba jejich využívání zákazníky stále roste. Máme zájem i nadále tento moderní způsob placení rozšiřovat,“ sdělil Václav Koukolíček, mluvčí sítě Tesco v Česku. Maloobchodní síť Albert je také zavedla, a to v roce 2011.

Služba Scan&Go bude dostupná v každém Globusu v Česku

Globus nabízí možnost skenovat zboží skrze čárové kódy

Globus spustil samoobslužné pokladny ve svých hypermarketech v roce 2010. Od roku 2013 v nich také provozuje službu Scan & Go, tedy možnost skenování položek nákupu do přenosného skeneru, který poté u poklady celou sumu za nákupu automaticky načte. Aktuálně má Globus v hypermarketech 1.600 skenerů. Od poloviny dubna je nově možné v čakovickém Globusu také skenovat zboží pomocí mobilní aplikace Scan & Go.

Diskonty zatím volí přímý kontakt

Diskontní řetězce Lidl a Kaufland konkurenční skupiny Schwarz-Gruppe se zatím do samoobslužných pokladen nepustily, Lidl chce mít podle svých slov přímý kontakt se zákazníky. „Klasické samoobslužné pokladny typu Scan & Go v našich prodejnách nemáme a jejich zavedení prozatím neplánujeme. Upřednostňujeme přímý kontakt se zákazníkem, protože můžeme reagovat na jeho podněty. Do prodejen jsme nicméně zavedli u pokladen dva odkládací prostory pro větší komfort. Do prodejen, kde se realizuje víc menších nákupů, jsou nainstalovány expresní pokladny s obsluhou. Cílem těchto pokladen je rychlejší a komfortnější nakupování do deseti položek, celoplošně ale o jejich zavádění neuvažujeme,“ uvedla Kateřina Jašková, PR manažerka Lidlu.

Nejnovější