Český prodejce elektroniky Datart otevře v pondělí 15. května první prodejnu v novém městském konceptu se zmenšenou prodejní plochou. Nachází se v ulici Francouzská na pražských Vinohradech. Prodejna má plochu do 200 metrů čtverečních a nabízet se v ní má kolem 2.000 položek drobné elektroniky a malých spotřebičů, které jsou podle Ivy Pavlouskové, mluvčí Datartu, vybrané na míru dané lokalitě. Další prodejna v městském konceptu se otevře v létě v Nymburce, do dvou let jich chce mít Datart v Česku 20. Do výstavby každé z nich přitom prodejce elektra investuje řádově miliony korun. Přesná místa dalších menších prodejen Pavlousková neuvedla.
Hlavním důvodem, proč se k menším prodejnám Datart odhodlal, je zákonem nařízené uzavření prodejen nad 200 metrů čtverečních o vybraných svátcích. „Každý zavřený den pro nás znamená ztrátu v řádu desítek milionů korun, i když dochází k nárůstu objednávek v e-shopu,“ sdělila Retailku Pavlousková. „V malých prodejnách se zaměříme hlavně na okamžitou dostupnost sortimentu a osobní kontakt se zákazníkem. Zákazníci za elektronikou nebudou muset cestovat do obchodních center na periferii města, ale pohodlně nakoupí i pár ulic od svého domova.“
O osobní kontakt se podle mluvčí Datartu postará v menší prodejně plus minus pět zaměstnanců, kteří dřív pracovali jako specialisté na elektroniku ve velkých prodejnách sítě.
Závoz až pětkrát denně
„V malé prodejně budeme řešit zakázky z e-shopu daleko rychleji, budeme je zavážet i pětkrát denně každý den v týdnu - do tří hodin od objednání -, zatímco do velkých jezdíme tak dvakrát denně. Fungovat budou v podstatě jako expresní výdejny zboží,“ vysvětlila Pavlousková pro Retailek. Prohlédnout a koupit zboží přes e-shop půjde v městských prodejnách Datartu skrze e-kiosky.
Každé otevření nového malého formátu podle Pavlouskové podpoří Datart lokálním marketingem: „Veškeré aktivity a úsilí budeme směrovat do okolí nové prodejny, ať už půjde o roznosový leták se slevovými kupony nebo cílenou facebookovou kampaň.“ První prodejna v ulici Francouzská bude mít u příležitosti otevření celý týden ve francouzském stylu. Prodávat se v ní budou croissanty a káva, hrát mají šansony a personál by měl být oblečen do červených baretů, nosit proutěné košíky jako v Provence a mít francouzské kníry.