PepsiCo má novou výrobní linku. Zrychlí produkci a pomůže exportu

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Nová výrobní linka ve výrobně firmy PepsiCo

Česká pobočka amerického výrobce nápojů a snacků PepsiCo zahájila 4. května provoz nové výrobní linky, do které investovala 150 milionů Kč a která má do dvou let zvýšit produkci sycených nápojů o 30 %. Stojí v areálu firmy v pražských Vysočanech. „Po dvou letech bychom rádi znovu zainvestovali a zvýšili produkci o dalších 20 %,“ řekl Retailku Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo pro Česko a Slovensko. Podle Neumanna se jedná o největší investici české pobočky za posledních deset let, přípravy na spuštění linky od schvalovacích procesů trvaly rok. Rozšířením podle něj firma reaguje na zvýšenou poptávku po nápojích. Na obsluhu linky musí nabrat 40 nových zaměstnanců, kteří budou pracovat v provozu na čtyři směny.

Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo Česko a Slovensko

Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo Česko a Slovensko

Nová výrobní linka umožní zvýšit produkci z 10.000 lahví za hodinu na 24.000 za hodinu, v přepočtu na litry se roční kapacita zvýší přibližně o dvojnásobek na 150 milionů litrů. Nová linka letos navýší výrobu o 25 % oproti loňskému roku. Stáčet se na ní bude Pepsi, Mirinda, 7 Up, Mountain Dew a Evervess. Kromě toho PepsiCo vyrábí džusy a vody Toma, jejichž produkci chce letos podpořit, či také chipsy Lay’s. 

Nové příchuti budou přírodní

Díky nové investici bude PepsiCo schopné zlepšit export na slovenský, polský, maďarský i německý trh o více než 10 %. Posílení čeká firma i na tuzemském trhu. „Chceme zákazníkům nabídnout dostatek našich nápojů a zvýšit jejich kvalitu. Získáváme prostor pro nové varianty a nápojové novinky. Bude se jednat hlavně o přírodní příchuti. Pepsi se velkých změn nedočká, Češi mají totiž rádi především její klasickou variantu,“ řekl Retailku Neumann. Nedávno například PepsiCo uvedla na trh novou variantu Mirindy s příchutí melounu.

Inovovaná výrobní linka přinesla firmě úsporu nákladů v řádech desítek milionů korun. „Rozsah úspory na elektrické energii činí 25 až 30 %. Na obalových materiálech uspoříme o 5 až 10 %, oxidu uhličitého vyprodukujeme o 113 tun ročně méně. To je 5% snížení ve srovnání s minulou výrobní linkou. Naplňuje tak naše dlouhodobé cíle s ohledem na snižování zátěže životního prostředí,“ doplnil Neumann. 

Nejnovější