Skupina Kofola měla v prvním čtvrtletí tržby 1,3 miliardy Kč, nejvíc táhne síť Ugo

Nápojářské skupině Kofola klesly v prvním čtvrtletí letošního roku tržby o 8,4 % na 1,3 miliardy Kč. Pokud by se nezapočítalo hospodaření skupiny na polském trhu, tržby by naopak vzrostly o 0,4 %. Kofola se dostala v prvním čtvrtletí do provozní ztráty ve výši téměř 58 milionů Kč, což je meziročně pokles o 319,5 %.

Síť Ugo má první bar na benzínové pumpě

Síť Ugo má v Česku 75 provozoven, táhne skupinu nejvíc

Největší růst v rámci skupiny zaznamenala značka fresh šťáv a jídel Ugo, jejíž tržby meziročně narostly o 31 % na 19 milionů Kč. Kofola chce v polovině letošního roku podpořit růst Uga akvizicí značky výrobce zeleninových, ovocných a lahůdkových salátů Titbit, která by jí podle tiskové zprávy měla pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny. 

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ řekl Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola, a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho byznysu v Polsku, investice do mezd zaměstnanců, nárůst cen surovin, a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů.“ Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Česko a Slovensko vykázalo stabilní tržby.

„Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky Ugo a integrace poslední akvizice, chorvatského Studenacu, do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit,“ doplnil Buryš.

V tisících Kč První čtvrtletí 2017* První čtvrtletí 2016* Změna 2017/2016 Změna 2017/2016
Tržby 1 343 528 1 466 304 -122 776 -8,4%
Provozní zisk (EBIT) -57 699 26 286 -83 985 -319,5%
EBITDA 78 962 153 787 -74 825 -48,7%

Zdroj: Kofola. *upraveno o jednorázové položky