Tesco otevře v Thajsku sto prodejen. E-shop Zalando plánuje vlastní kamennou síť

Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

Tesco otevře v Thajsku 100 nových obchodů

Tesco Lotus, což je asijská divize Teska, plánuje letos otevřít v Thajsku 100 nových obchodů, důvodem je rostoucí ekonomika země. Podle Johna Christieho, výkonného ředitele Tesco Lotus, se výdaje spotřebitelů v zemi výrazně zvyšují, což je důvodem, proč expanzi nastartovat. V plánu je vybudovat několik formátů – hypermarkety, supermarkety i obchody express. Investiční rozpočet na expanzi Tesco nezveřejnilo. Na konci roku bude mít Tesco Lotus v Thajsku téměř 2.000 prodejních jednotek, v loňském roce jich tam otevřela 105. Strategií Tesco Lotus pro následující období bude zvýšení exportu thajských produktů podléhajících zkáze do Británie, obecně zlepšení zpracovávání čerstvých potravin a udržení nízkých cen u nejoblíbenějších produktů. Loni se to týkalo zejména rýže, výrobků pro děti nebo snacků. Informaci přinesl Bangkok Post

Mnohým z čtenářů to přijde jako exotická zpráva, bez významu pro okolí Řípu. Já v tom vidím další důkaz, že Tesco už má zase chuť mezinárodně expandovat a z toho mám radost. Byl bych fakt nerad, kdyby od nás odešel další kvalitní mezinárodní retailer a prodejny převzal třeba nějaký oligarcha.
Tomáš Krásný

Zalando chce mít vlastní síť kamenných prodejen

Německý online retailer s módou Zalando chce napodobit Amazon, hodlá otevřít síť vlastních kamenných obchodů. Ty by měly sloužit hlavně jako marketingová podpora online prodeje, který zůstane pro e-shop klíčovým. Zalando nemá v plánu vytvoření obrovského řetězce prodejen, zásadním bude limitovaný počet kamenných prodejních prostor. Nacházet se mají hlavně ve velkých světových metropolích typu Paříž, Londýn nebo Berlín. Nejedná o první počin Zalanda v kamenném retailu, od roku 2015 vlastní obchody s módou Bread & Butter, loni také koupilo na basketball zaměřený řetězec Kickz. Kromě kamenných prodejen by se Zalando rádo pustilo do 3D tisku, zejména v oblasti malých a středních módních značek. Informoval o tom web RetailDetail.

Vypadá to, že bez výdejen štěstí to nejde ani u těch největších hráčů e-commerce. To vše je ještě logičtější, pokud to vidíme v kontextu mezinárodní expanze. Ta je zjevně podpořena otevíráním kamenných prodejen v klíčových lokalitách. České Notino jistě ví, co mám na mysli.
Tomáš Krásný

Aldi a Amazon spolupracují na uzamykatelných skříňkách

Maloobchodní síť Aldi Süd testuje uzamykatelné skříňky od amerického e-commerce giganta Amazon na parkovištích u několika svých obchodů v Německu. Aldi informaci potvrdil a uvedl, že ještě dopředu není schopen říci, v kolika dalších případech skříňky od Amazonu nainstaluje. Všechny skříňky jsou zatím umístěny v dosahu regionální distribučního centra Aldi v německém Kleinaitingenu, které je jen pár kilometrů od nového distribučního centra Amazonu v Olchingu. Další skříňky byly umístěny jako pilotní projekt u prodejen sítě Edeka v Berlíně. Stalo se tak zhruba asi týden poté, co Amazon spustil svou dovážkovou službu potravin v rámci Berlína. Informoval o tom web Retailytics.

Další bombastická zpráva! Přiznám se, že tuhle strategickou alianci bych nečekal. Moje chyba – schopnost uzavírat nečekaná partnerství patří k firmám, které se nebojí vítězit.
Tomáš Krásný 

Američtí výrobci cukrovinek sníží obsah kalorií výrobků

Pět velkých globálních výrobců cukrovinek a čokolády minulý týden ve Spojených státech oznámilo závazek snížit počet kalorií ve výrobcích na americkém trhu. Jedná se o vzácný případ kooperace v takto konkurenčním prostředí, který je reakcí na katastrofický počet spotřebitelů s obezitou, cukrovkou a srdečními onemocněními ve Spojených státech. Mezi výrobce, kteří slíbili snížení počtu cukru a kalorií ve svých výrobcích, patří Mars Chocolate North America, Nestlé USA, WM Wrigley nebo Lindt & Spruengli. Do příštích pěti let má polovina jejich balených produktů obsahovat méně než 200 kalorií. Jejich závazek bude během nadcházejících pěti let monitorovat organizace Partnerství pro zdravější Ameriku a Hudsonův institut. Ke snížení kalorií pomůže změna velikostí balení a reformulace receptů. Informovala o tom agentura Reuters

Snižování obsahu cukru, a potažmo boj s obezitou a cukrovkou je velké téma, bohužel ne však u nás. My se spíš profilujeme jako ti, kdo si stěžují v Bruselu, že naše limonády nejsou tak sladké jako na západě. O nehorázných komentářích o ‚zdravé‘ výživě od našeho hlavního hradního diabetika nemluvě.
Tomáš Krásný

Facebook testuje možnost skenování získat slevy a bonusy

Sociální síť Facebook testuje novou funkci nazvanou Rewards (Odměny), která umožňuje uživatelům skenovat jejich personalizované QR kódy. Po naskenování se jim zobrazí u vybraných prodejců bonusy a slevy. Výhodou má být podle Facebooku možnost skenovat jeden osobní kód všude, namísto skenování jednotlivých QR kódů v každé prodejně. Informoval o tom server NFC World.

Fascinuje mne, jak Facebook hledá nové rozvojové příležitosti. Zjevně si uvědomuje, že sdílení fotek včerejší večere asi není dlouhodobě zajímavý byznys.
Tomáš Krásný