Slevový portál Slevomat se chce stát jedničkou v ubytovacích a rezervačních online službách na českém trhu a předstihnout tak populární Booking.com. Pomoci Slevomatu má nový rezervační systém, který umožní rezervovat rovnou konkrétní termín bez další rezervace na recepci hotelu či penzionu. V květnu na novém systému startuje několik prvních desítek hotelů, přičemž během léta má být dostupná většina ubytovací nabídky Slevomatu. Možnost zakoupení pobytu formou otevřených voucherů zůstane, do ceny zájezdů se přechod na nový systém nemá nijak promítnout.
Rezervační systém Slevomatu funguje na principu, který rovnou propojí portál s rezervačním systémem hotelu či penzionu a zákazníkovi by měl ihned ukázat volné kapacity a termíny. „Odstraňujeme tímto bariéru mezi hoteliérem a zákazníkem na našich stránkách. Rovnou bude možné vidět aktuální informace o dostupných ubytovacích kapacitách. Očekáváme, že tento projekt výrazně napomůže růstu této kategorie, která už nyní roste o 30 % meziročně,“ popisuje Marie Chytilová, ředitelka Slevomatu. Podle ní hned po Česku spouští nový rezervační systém i partnerský Zlavomat na Slovensku.
Loni se prostřednictvím Slevomatu prodalo přes 220.000 pobytů a dovolených v rámci Česka. Co se týče ceny za hotelový pokoj, tak si loni Češi zaplatili v průměru za jeden pokoj pro dva 1.572 Kč, což bylo meziročně o 10 % více. Nejrychleji rostoucí segment cestování jsou pobyty v cenové relaci od 4.500 Kč.