Německý řetězec specializovaný na kávu Tchibo uvádí na český trh kávovou limonádu s příchutí citronu, kterou nazval Mazagrande. Nápoj vznikl v Alžírsku, původní jméno Mazagran pochází od pevnosti, kterou tam francouzští legionáři obléhali. Jeho konzumace je aktuálně rozšířená hlavně v Portugalsku, kde se pije jako káva s ledem a citrónem. V koktejlové verzi se kombinuje třeba s rumem.
Mazagrande je nealkoholický nápoj s 1% podílem kávového extraktu, slazený je pouze ovocným koncentrátem. Česko je pro Tchibo pilotní zemí, kde se nový nápoj v úzké plechovce o 250 ml bude prodávat. „My jsme se rozhodli do projektu jít a od naprostého počátku jsme vytvářeli chuťový profil, název, design i strategii produktu. Důvěru centrály v Německu pro to, že nová kávová limonáda, dnes již tedy Mazagrande, bude pilotně jako první uvedena právě na český trh, jsme získali díky našim dobrým prodejním výsledkům a několika úspěšným kampaním, které jsme realizovali,“ říká Steffen R. Saemann, marketingový ředitel Tchibo Praha, která kávovou limonádu Mazagrande vyrábí a distribuuje na českém trhu.
Cílovou skupinou, na kterou bude Tchibo nový nápoj komunikovat, jsou mladí lidé mezi 18 až 25 lety. Plechovku, která kombinuje fotografie kávových zrn, citrusů a zelené barvy, vytvořila agentura Cocoon, která stojí třeba za redesignem jogurtů a celého portfolia značky Hollandia. Stejně tak se agentura Cocoon postarala o logo Mazagrande. O PR aktivity nápoje se stará agentura Doblogoo. Koupit si nový nápoj je možné v maloobchodní síti, velkoobchodech, 39 značkových obchodech Tchibo, u čerpacích stanic pohonných hmot nebo online třeba u Rohlik.cz. Doporučená maloobchodní cena je 29,90 Kč.
Tchibo od poloviny května komunikuje nový výrobek pomocí televizního spotu, na sociálních sítích (Facebook, Instagram, YouTube) a na pomoc přizvala k uvedení na trh také bloggery a známé osobnosti, jako je Mariana Prachařová, Milan Peroutka, trio Bloges Robes nebo Pavlína Jágrová. Mazagrande má také vlastní microsite www.mazagrande.cz. Digitální strategii, web a obsah pro sociální sítě připravila agentura Etnetera Motion. Všechny prvky komunikace sjednocuje Mazagrande pod kampaní s claimem Ochutnej #zvědavost. Spot a veškeré materiály Tchibu vytvořila agentura Kaspen/Jung von Matt. Agentura Frontend se postará o sampling v ulicích větších měst a na tour po letních festivalech se vydá s Mazagrande Airstream.