Německý Kik v Česku rekonstruuje, nechce být „zlý diskont“. S e-shopem vyčkává

Prodejna Kik po rekonstrukci

Prodejna Kik po rekonstrukci

Prodejna Kik po rekonstrukci

Prodejna Kik po rekonstrukci

Německý diskont s oděvy a dekoracemi Kik v loňském roce vykázal tržby ve výši 2,9 miliardy Kč a čistý zisk ve výši 264 milionů Kč. V roce 2015 byly tržby sítě, která v Česku čítá 191 poboček, ve výši 2,6 miliard Kč a zisk měl Kik 145 milionů Kč. Investice podle Františka Wagnera, jednatele Kik pro Česko, letos směřují hlavně do rekonstrukce stávajících poboček a stavby nových v novém korporátním designu.

Na rekonstrukci je vyhrazeno 86 milionů Kč, předělat jednu pobočku stojí Kik zhruba 3 miliony Kč. Za loňský rok prošlo renovací 22 poboček a nově se jich otevřelo 6. Pro letošní rok je v plánu zrekonstruovat 33 poboček a otevřít 19 nových. Cílem je mít výhledově přes 250 poboček. „Do roku 2019 by měla být naprostá většina našich prodejen nově zrekonstruovaných. Zároveň se bude postupně zvětšovat jejich plocha, začínali jsme na 450 metrech čtverečních a už teď mají naše nové prodejny kolem 800 metrů čtverečních,“ avizoval Wagner. 

Dříve byla pro Kik dominantní barvou hlavně červená a bílá, aktuálně je celý nový design stylizován do stříbrné s prvky zlaté a černé barvy. „Chceme se dostat na jinou úroveň a nemít pověst toho zlého diskontu. S cenami ale naopak nijak hýbat nebudeme,“ uvedl František Wagner. Co se týká kvality sortimentu, Wagner uvedl, že se snaží na jejím vylepšení soustavně pracovat. Za nejkvalitnější považuje hlavně řadu sportovního oblečení Ergee a spodní prádlo. „Vím ale o tom, že ne v každé kategorii jsme tak úspěšní. Bereme to v potaz, chceme dále vylepšovat,“ dodal. 

Kynychová už není tváří značky Ergee

V marketingu se Kik bude letos držet hlavně letákové, televizní a rozhlasové propagace. Loni, s příchodem nové sportovní řady Ergee, se řetězec v Česku spojil s cvičitelkou Hankou Kynychovou, která se stala jeho tváří. „Ta spolupráce nebyla tak úspěšná, jak se předpokládalo. S Hankou dokončíme pár zbylých projektů, další tvář pro Česko ale zatím hledat nebudeme,“ uvedl pro Retailek Wagner. 

Cvičitelka Hanka Kynychová

Cvičitelka Hanka Kynychová jako bývalá tvář kolekce Ergee

V onlinu chce Kik podle Wagnera zabrat. „Víme, že máme slabé stránky, a právě náš web a online obecně k nim patří. Momentálně v Německu zkoušíme e-shop, jakmile tam přinese dostatečnou výdělečnost, budeme ho pilotovat i v Česku. Naše zákaznice jsou především ženy od 28 let výš, které si samozřejmě s technologiemi poradit umí. Je proto nasnadě se jim v tomto ohledu přizpůsobit, vytvořit lepší stránky, e-shop, aplikaci,“ uvedl jednatel Kik pro Česko. Spuštění e-shopu je podle Wagnera navázané na logistické procesy a funkční systém vratek, i z toho důvodu firma loni na Slovensku vybudovala nový sklad, který obslouží východní Evropu. Druhý sklad stojí v Německu.

Podle jeho slov by Kik rád oslovil i kategorii teenagerů, nicméně je si vědom toho, že nejdřív musí nastat progres v onlinu. „V některých jiných zemích sítě, například v Itálii, zcela upouštíme od letáků a televize, strategií je komunikovat pouze přes Facebook a sociální sítě,“ vysvětlil Wagner. 

Nejnovější