Britskému řetězci obchodů Marks & Spencer v Česku za uplynulý finanční rok 2015/16, který končí s březnem, poklesly tržby o 7 % na 1,7 miliardy Kč. Zisk se snížil téměř o 54 % z 80 milionů Kč na 37 milionů Kč. Firma se nyní hodlá zaměřit na nabídku textilního i potravinového sortimentu, optimalizaci nákladů a dosahování zisku. Marks & Spencer to uvádí ve své výroční zprávě.
Britský obchodník se rozhodl ponechat stávající počet prodejen v Česku, ačkoliv ve Velké Británii i napříč Evropou a třeba na sousedním Slovensku snižuje počet svých obchodů. V Česku Marks & Spencer provozuje 19 prodejen a zaměstnává 489 lidí.
Minulý rok v červnu na Marketingové snídani v Tančícím domě uvedl Zdeněk Hašek, který řídí marketing Marks & Spencer, že v roce 2017 by chtěl řetězec v Česku spustit vlastní e-shop a otevřít menší formát prodejen, které by nabízely pouze potraviny.