Braník startuje koncept provozoven Výčep, chce vrátit „nádražky“

Branický Výčep v Neratovicích

Branický Výčep v Neratovicích

Branický Výčep v Neratovicích

Branický Výčep v Neratovicích

Značka piva Braník, která patří do portfolia Pivovarů Staropramen, se snaží bojovat proti úpadku jednoduchých výčepoven piva a startuje nový projekt nazvaný Branický Výčep. Koncept má navazovat na tradici klasických hospod v novějším a modernějším pojetí. První provozovna Branického Výčepu se otevírá v květnu letošního roku v Neratovicích na adrese Bratří Čapků 699, další mají následovat. Autorem konceptu Branický Výčep je projektová firma Aprea. Na realizaci se podílely agentury Cocoon, Struttura Ceca, Spyron a Bohemia flex.

Interiér Výčepu z dílny Braníku je vybaven masivním výčepním stolem s prosvětleným logem Braník. Prostor pro hosty je koncipován „na stojáka”. Hlavním čepovaným pivem je Braník 11°. Co se týče jídla, Branické Výčepy nabídnou jednoduché občerstvení, jako je sekaná, párek, klobása, nakládaný hermelín, utopenec nebo obložené chlebíčky. V případě potřeby je možné nainstalovat plnohodnotnou samoobslužnou jídelnu. Jídla i nápoje jsou prezentovány na LCD obrazovkách, kvůli možnosti rychlých úprav aktuální nabídky. 

„Pro zájemce jsme připravili projekt moderního, jednoduchého a dobře udržovatelného interiéru se samoobslužným provozem. Ten je nenáročný nejen na vstupní investici, ale i na provozní a personální náklady. Branický Výčep s perfektně ošetřeným pivem Braník 11° je určen pro opravdu širokou veřejnost,“ říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen.

Výčep, který funguje formou franšízy, je možné vybudovat v prostorách od 20 metrů čtverečních, kdy provozovatel nabídne k pivu pouze jednoduchou formu občerstvení bez dalšího nároku na zřízení kuchyně. Možné je mít i projekt většího rozsahu s větší jídelnou. „Koncept Výčepu je určen do měst nad 5.000 obyvatel, především na frekventovaná místa, kudy prochází větší množství lidí. Může se jednat o nádraží – a tedy návrat mnohdy oblíbených ‚nádražek‘ s jejich charakteristickou atmosférou -, dopravní uzly, hlavní ulice nebo místa v blízkosti výrobních či administrativních center. Ideální velikost prostoru je od 20 metrů čtverečních do cca 100 metrů čtverečních,” dodává Jan Trochta.

Kromě Výčepu mají Pivovary Staropramen také síť restaurací Potrefená Husa a klasických pohostinství Naše Hospoda, rovněž expandujících prostřednictvím franšízy. Trendu menších pivnic se kromě Braníků aktuálně věnuje i pivovar Bernard. Ten dříve disponoval většími hospodami Bernard Pub, od letošního roku ale franšízový koncept zmenšuje, chce se dostat do menších měst. Nazval ho Bernard Bar. První provozovnu otevře letos v létě v Olomouci.