Značka Excelent, patřící Plzeňskému Prazdroji, uvádí na trh za studena chmelený Excelent Ice Beer - tedy ledové pivo. Specifické je tím, že se do něj v průběhu vaření přidává malé množství máty. To má pivu dodat osvěžující efekt. Podle Granta McKenzieho, marketingového ředitele Prazdroje, se jedná o propojování tradic s modernou, což vytváří novou generaci pivovarnictví. V obchodech bude 0,5 litrová plechovka Excelent Ice Beer k dostání za cenu 16,90 Kč od června exkluzivně v řetězcích Tesco a Žabka, později na festivalech Colours of Ostrava nebo Beats for Love.
Excelent Ice Beer je za studena chmelený ležák vařený z aromatické odrůdy chmele nazývané Sorachi Ace. „Jedná se o ležák se 4,7 % alkoholu, slabší hořkostí a výraznějším aroma. Nejedná se o radler nebo pivo s příchutí, zákazníkům chceme nabídnout pivo s tradičním obsahem alkoholu, které se ale bude lišit a lákat k osvěžení zejména v horkých letních dnech,“ vysvětlil McKenzie.
„Očekáváme, že si Excelent Ice Beer i díky své lehkosti a netradičnímu chladícímu efektu oblíbí hlavně mladí dospělí nebo příležitostní spotřebitelé, kteří vyhledávají chuťově lehčí piva. Na mladší ročníky cílíme i praktickým balením, tedy plechovkou, která umožňuje jednoduchou manipulaci a rychlé vychlazení,“ popisuje marketingovou strategii Grant McKenzie. Pivní novinku bude pivovar komunikovat prostřednictvím sociálních sítí jako YouTube, Facebook nebo Instagram.