Burrito Loco spustí věrnostní program, zvažuje expanzi i za hranice

Martin Krupička

Martin Krupička

Síť občerstvení s mexickou kuchyní Burrito Loco se chystá od konce letošního roku spustit nový věrnostní program a na své nové plzeňské pobočce testuje možnosti další expanze, která se posune směrem na Moravu. „Plzeňskou pobočku jsme otevřeli letos prvního února. Jednalo se o skvělou lokalitu v ulici Americká a dalším důvodem, proč jsme zvolili Plzeň, byla logistika. Přemýšleli jsme samozřejmě i o Brně, ale jelikož pobočky zavážíme z Prahy, byla by zatím Morava obtížná na logistiku,“ řekl v rozhovoru pro Retailek Martin Krupička, který je aktuálně rok provozním ředitelem sítě Burrito Loco.

Pražské pobočky zaváží síť z holešovické pekárny a kuchyně denně, hlavní suroviny do Plzně dováží čtyřikrát týdně. „Co se týká Plzně, počítali jsme s tím, že prodejna nebude mít od začátku logicky takový záběr, jaký mají pražské prodejny. Testujeme zcela nové místo a nový typ zákazníků. Výsledky nejsou špatné, ale chtěli bychom od Plzně víc. I proto jsme zahájili masivní marketingovou kampaň, hlavně skrze rádio, která naviguje místní zákazníky do prodejny,“ doplnil provozní šéf Burrito Loco.

„Zároveň máme mnoho zahraničních zájemců o naší franšízu. Z okolních států je to Německo, Maďarsko nebo Rakousku. Z větší dálky pak třeba Indie nebo Taiwan,“ říká Krupička. Cizinci podle něj v Praze vidí, že mají pobočky Burrito Loco plno přes den i přes noc a na tomto základě mají zájem o franšízu firmy. Kdy se ale Burrito Loco přesune za hranice Česka, zatím není jasné. „Momentálně do konce roku otevřeme dvě pobočky v Praze. V dohledné době to bude prodejna v ulici Seifertova na Žižkově a do konce roku ještě další, desátá pobočka firmy, rovněž umístěná v centru Prahy, u které zatím nemáme podepsanou smlouvu a její přesnou lokalitu nebudeme prozrazovat,“ vysvětlil provozní ředitel sítě. Podle jeho slov by síť samozřejmě mohla růst mnohem rychleji, nicméně prioritou je plnohodnotné fungování, které odpovídá aktuální rychlosti expanze. „Zahraniční expanze nebude v dohledné době jednoho roku, nejdříve chceme rozšířit naše pobočky po celém Česku,“ doplnil Martin Krupička.

Nové pobočky mají přilákat lidi z kanceláří

První mimopražská prodejna sítě v Plzni

První mimopražská prodejna sítě v Plzni

První mimopražská prodejna sítě v Plzni

První mimopražská prodejna sítě v Plzni

Interiér první pobočky v novém designu v ulici Vítězná

Interiér první pobočky v novém designu v ulici Vítězná

Novější pobočky Burrito Loco, počínaje loni otevřenou prodejnou v ulici Vítězná, jsou postavené v inovativním a modernějším stylu než ty starší. Prostorem jsou zhruba čtyřikrát větší. „Není to ale větší prostor jen pro zákazníky, snažili jsme se vyhovět i zaměstnancům a vytvořit jim lepší hygienické nebo odpočinkové zázemí. Protože máme otevřeno nonstop a v centru Prahy, je to práce velmi náročná a já věřím, že je naprosto nezbytné, aby měli zaměstnanci určitý komfort,“ říká Martin Krupička. V pobočkách je často slyšet odlišnou hudbu, než s jakou se setkáme v jiných typech obdobných restaurací. „Asi před půl rokem jsme zainvestovali do centrálního playlistu. Nepouštíme kvůli reklamám rádio, zaměstnanci ale našemu vedoucímu marketingu zasílají své skladby, ze kterých on vybere, které se do playlistu nejvíce hodí. Vybíráme tak, aby písničky odpovídali naší cílové skupině 18 až 35, provozu nonstop a také mexické tematice.“

Co se týká designu nových prodejen, podle Krupičky jsou vzdušnější, čistší a modernější. Mají místo k sezení pro zhruba 30 lidí a na jejich interiéru se podíleli renomovaní architekti z ateliéru FormaFatal. Zároveň však nechybí mexické prvky jako kresby mariachi se sombrerem. „Chceme lidem ukázat, že si u nás mohou i sednout a strávit delší čas. Cílíme tím trochu i na novou skupinu kancelářských pracovníků,“ vysvětlil Martin Krupička. Nový typ prodejen prý však neznamená, že se ho bude Burrito Loco nutně držet u každé další prodejny. „Kdyby se nám naskytl menší prostor, opět někde vhodně v centru Prahy u metra, rozhodně nebudeme proti. Například desátá pobočka, kterou letos otevřeme, nebude nutně podle nejmodernějšího konceptu. Snažíme se totiž v lokalitě přizpůsobit architektonickým prvkům. Když by například stála ve starší zástavbě, dáme do ní prvky tradičního starého Mexika,“ doplnil provozní ředitel Burrito Loco.

Síť  Burrito Loco chystá od konce roku spustit nový věrnostní program. „Do provozu ho uvedeme v návaznosti na náš nový pokladní systém. Věrnostní program bude fungovat pouze formou mobilní aplikace, nejsem zastánce kartiček a myslím, že je to dnes už přežitek. V aplikaci budou pobídky typu při konzumaci čtyř burrit je páté zdarma, nebo vyslov guacamole a dostaneš ho,“ říká Martin Krupička. Zároveň by chtěla firma prodávat v pobočkách doplňkové mexické produkty, které se jinde v Česku nedají sehnat. „Tortilly si můžete koupit všude, a proto jsme se rozhodli prodávat mexické marmelády, omáčky nebo salsy,“ vysvětlil provozní šéf sítě. Aktuálně tvoří doplňkový prodej omáček, sals nebo nachos 3 až 4 % tržeb, podle Krupičky není prioritou firmy tento podíl navyšovat. „Chápeme to spíše jako službu zákazníkům, než že bychom tímto směrem chtěli byznys směřovat,“ dodal.

První a nejmenší pobočka sítě Burrito Loco v ulici Masná

První a nejmenší pobočka sítě Burrito Loco v ulici Masná

Majiteli sítě Burrito Loco jsou dva Američané Glenn Spicker a Scott Kelly, kteří v Česku dlouhodobě žijí. Kromě této sítě vlastní rovněž pobočky Bohemia Bagel a mexickou restauraci Agave. „První pobočka Burrito Loco vznikla před pěti lety v Masné, kde měli majitelé internetovou kavárnu Bohemia Bagel. Nicméně v té době bylo jasné, že internetové kavárny už jsou asi pasé. Scott Kelly je sám kuchař a procestoval Jižní Ameriku. V Mexiku se mu líbila take away okénka, tak se rozhodl vyzkoušet si tento koncept v Česku. Pobočku v Masné předělal na Burrito Loco, což mělo úspěch,“ říká Martin Krupička.  Prodejna v Masné funguje do dneška a je nejmenší pobočkou sítě o rozloze 30 metrů čtverečních, na které ale zaměstnanci za noc obslouží kolem 300 zákazníků.

Přibude vegetariánský hamburger

Poslední inovací mezi produkty bylo rozšíření nabídky o hamburger neboli hamburguesu, jak jí v Burrito Loco španělsky nazývají. „Novinky vybíráme společně s majitelem Scottem Kellym, který má na starosti ochutnávky a nové recepty. V případě burgerů jsme si udělali průzkum, ze kterého vyšlo, že Češi mají burgrárny jako nejoblíbenější typ restaurací, tak jsme do toho šli,“ uvádí Krupička. Podle něj je prioritou reagovat na aktuální trendy v gastronomii tak, aby novinka vždy nesla jasnou charakteristiku mexické kuchyně a celé sítě. Nově chystá Burrito Loco vegetariánský burger a když vše půjde dobře, prý i veganský. Na léto testuje síť 6 typů domácích limonád, zatím však není jasné, které se zařadí do stálého výběru. „Příchuti by měly být opět nějak spojené s Mexikem, testujeme třeba mango nebo guave. Rozhodneme se, jestli budeme mít jednu nebo dvě špičkové příchuti, ačkoliv moje představa by byla mít vždy příchuť týdenní,“ říká provozní ředitel Burrito Loco.

Suroviny, ze kterých se pokrmy vyrábějí, nechává z velké většiny síť dovážet z Česka a od českých farmářů, v zimní sezóně je bere Burrito Loco ze zahraničí. Pečivo si firma peče vlastní v restauraci Bohemia Bagel v Holešovicích, kde zároveň dva kuchaři předpřipravují suroviny do jednotlivých poboček. „Na guacamole máme speciální tým lidí, kteří ho denně vyrobí 300 kg,“ doplňuje Krupička. Na otázku, zda by nemělo být guacamole v pokrmech zdarma, jelikož patří do základů mexické kuchyně, odpovídá: „Děláme ho denně čerstvé, a já jsem přesvědčený, že za kvalitu, chuť a práci, kterou tomu věnujeme, je 12 Kč za 40 gramů naprosto adekvátní částka. Bereme to jako benefit pro zákazníky, mnoho z nich stále netuší, co guacamole je a my je to chceme naučit konzumovat,“ dodává Krupička. 

Martin Krupička pracoval před Burrito Loco přes 10 let ve společnosti Amrest, která vlastní v Česku mimo jiné franšízu kaváren Starbucks nebo fastfood KFC.  Při svém minulém povolání měl možnost porovnat kvalitu rychlého občerstvení zejména v Evropě. „Z této pozice hodnotím české fast foody velmi vysoko, a to nejen kvalitou potravin, čistotou prodejen, ale zejména také kvůli výbornému českému managementu, na který se často zapomíná,“ myslí si Krupička. Samotnou síť Burrito Loco nepovažuje za fast food, ale za fast casual – tedy rychlé občerstvení s kvalitními potravinami. „V tomto ohledu myslím v Česku nemáme konkurenci. Máme opravdu skvělé suroviny a výborné lokality poboček,“ uzavírá Martin Krupička.

Nejnovější