Online supermarket Rohlik.cz zavedl nové značení českých produktů, umístil na ně českou vlajku. Podle Rohlíku se jedná o potraviny od českých dodavatelů, které byly rovněž zpracovány v Česku. „Řídíme se definicí ministerstva zemědělství, která u nezpracovaných potravin, například masa, ovoce nebo zeleniny, vyžaduje 100% český původ, a u potravin sestávajících z více složek, jako jsou jogurty či pečivo, aspoň 75 % celkové hmotnosti,” říká Hana Hemerková, vedoucí nákupu Rohlik.cz.
Označení český výrobek se objeví u 750 produktů a dodavatelé je garantují svými penězi. „Napsali jsme našim dodavatelům a požádali je, aby označili všechny své výrobky, které definici splňují. Za pravdivost uvedených informací nám ručí i finančně, abychom zajistili, že vlaječku má opravdu jen to české. Víme totiž, že naši zákazníci chtějí nakupovat české potraviny, ale označení země původu jim v orientaci nepomáhá. My jim chceme výběr maximálně zjednodušit,” doplnila Hemerková. Označeny tak například nebude hovězí maso v případě, že byla kráva narozená v Polsku, ale chována a poražena v Česku.