Výrobce slaných pochutin Intersnack, pod nejž v Česku spadají značky Bohemia, Canto, Chio a Pom-Bär, loni utržil 1,37 miliardy Kč. V předchozím období byly tržby 1,3 miliardy. Zisk po zdanění loni činil 24,3 milionu Kč. Letos v březnu přitom Pavel Šercl, generální ředitel Intersnacku, avizoval, že by se měl zisk pohybovat kolem 50 milionů Kč. V roce 2015 byl přitom Intersnack ve ztrátě 59 milionů Kč. Firma to zveřejnila ve své výroční zprávě.
V letošním roce se Intersnack zaměří na podporu posílení pozice regálů slaných snacků v maloobchodních řetězcích. „Cítíme, že oproti regálovým kategoriím, jako je čokoláda nebo pivo, jsou slané pochutiny málo atraktivní i špatně tříděné. Jako nejsilnější značka v Česku cítíme povinnost to změnit. Posílení v regálu může znamenat navýšení prodejů o 10 až 20 %,” dodal letos v březnu ředitel Intersnacku. Zároveň chce firma letos podpořit konzumaci slaných snacků mimo domov.
Na trh chce Intersnack uvést novou kategorii Popcorn, který by chtěl z kinosálů přenést do běžné konzumace. Spolu s tím na trh uvedl nový druh brambůrků a arašídů pod značkou Bohemia, které nazval Kotlíkové brambůrky a Kotlíkové arašídy. Dostupné jsou ve třech příchutích – mořská sůl s rozmarýnem, jarní cibulka & smetana a sladké chilli & červená paprika. Konkurent Internsacku firma PepsiCo před týdnem uvedla na trh novou značku slaných extrudátů Cheetos v příchuti arašídy, kečup a sýr.