Letiště Václava Havla otevřelo svůj největší duty free shop

Interiér nového duty free shopu

Interiér nového duty free shopu

Interiér nového duty free shopu

Interiér nového duty free shopu

Interiér nového duty free shopu

Interiér nového duty free shopu

Část interiéru s lokálním zbožím

Část interiéru s lokálním zbožím

Pokladní část prodejny duty free shopu

Pokladní část prodejny duty free shopu

Letiště Václava Havla v Praze otevřelo spolu s firmou Lagardere Travel Retail v prostorách Terminálu 1 nový koncept duty free prodejny (tedy prodejny bez nutnosti platby daně). Jedná se zatím o největší duty free prostor na pražském letišti, který rozlohou dosahuje k 1.500 metrům čtverečních. Společně s výstavbou prodejny, která nese název Aelia Duty Free, proběhla modernizace pasové kontroly na Terminálu 1, ze které cestující míří přímo do prodejny.

Letiště se na rekonstrukci nových prostor podílelo částkou 50 milionů Kč, Lagardere Travel Retail pak obchod vybavilo nábytkem, systémy a doplňky za 80 milionů Kč. Do budoucna se počítá s výstavbou obdobného duty free prostoru i v Terminálu 2, odkud se odbavují lety do Schengenského prostoru. Podle Václav Řehoř, předsedy představenstva Letiště Praha, na jeho výstavbu vypíše Letiště tendr na konci roku 2019, opět spolu s rekonstrukcí bezpečnostních kontrol. 

„Dlouhodobě se snažíme povýšit prostor a služby Letiště Václava Havla Praha na nejlepší ve skupině srovnatelných letišť. Proto provádíme řadu změn nejen v nabídce služeb, ale i v samotném interiéru letiště, abychom zpříjemnili cestujícím pobyt před odletem. Nově otevřená obchodní zóna je koncipována jako tzv. walk-through, což je oblíbený, moderní a vyhledávaný koncept známý ze světových letišť, který cestujícím umožní si produkty lépe prohlédnout a vyzkoušet. A pokud nechtějí nakupovat, široce pojatý průchod umožní rychlý přesun do odletové čekárny,“ řekl Řehoř s tím, že modernizace prostor letiště je součástí dlouhodobé koncepce Měníme letiště pro vás. Podle Řehoře nový systém obchodu walk-through, neboli průchod skrze, může pomoci prodejnám navýšit výnos o 20 až 30 %.

Přibylo 20 % nových produktů a značek 

Nabídka nového duty free obchodu zahrnuje kategorie parfémy a kosmetika, elektronika, alkohol, tabákové výrobky, cukrovinky a doplňkový cestovní sortiment. Celkem oproti všem pražským duty free prodejnám, které rovněž vlastní Lagardere, přibylo v novém obchodě asi 20 % produktových novinek a značek. Jsou to například značky LaMer, Mac, Bobbi Brown, Jo Malone, Penhaligon’s, Diptyque nebo dekorativní kosmetika Benefit. Největší duty free obchod Lagardere měl dosud plochu 300 metrů čtverečních, nové prostory jsou tak zhruba pětkrát větší a obsluhuje je také pětkrát více zaměstnanců. Starší duty free obchody prý Lagardere na Ruzyni předělávat nebude, chce totiž, aby koncept zůstal odlišen. 

Koncept Aelia Duty Free aktuálně Lagardere Travel Retail otevřela také na letištích v Londýně, v Nice nebo v Římě. V plánu je brzy otevřít stejný formát v Ženevě a v Abú-Dhabí. „Koncept naší prodejny Aelia Duty Free nové generace, který úspěšně funguje i v dalších zemích, kde Lagardere Travel Retail působí, je založen na základních pilířích jedinečnosti ‚Here and Nowhere Else‘ a umění obdarovat ‚Art of Gift‘. Naším cílem je koncept maximálně zaměřit na spokojenost zákazníka, jeho dobrý pocit z nákupu i prostředí prodejny, řekl Richard Kalhous, generální ředitel Lagardere Travel Retail. 

Část interiéru s lokálním zbožím

Část interiéru s lokálním zbožím

Nový obchod má vyhrazenou zhruba 180 metrů čtverečních velkou plochu pro takzvaný Lokální koutek, ve kterém se prodávají lokální české a regionální středoevropské produkty typu Becherovka, nápoje likérky Rudolf Jelínek, oplatky Kolonáda, kosmetické výrobky od Botanicusu nebo rakouské sušenky Manner. Interiér je inspirován Staroměstským tržištěm, na stropě je umístěna replika Staroměstského orloje.

Sampling v prostorách duty free shopu

Sampling v prostorách duty free shopu

Na stránkách obchodu www.aeliadutyfree.cz je možné si zboží rovněž dopředu objednat a poté vyzvednout při průchodu prodejnou. V plánu je podle zástupců Lagardere také sampling v místě prodeje, nejčastěji alkoholu, cukrovinek, lokálních potravin nebo vzorků výrobků kosmetických značek.