McDonald’s uvedl edici kávových hrnků tří mladých tvůrců

Mladí umělci navrhli kolekci hrnků pro McDonald's. Zleva: Yeve Drovosseková, Dalibor Krch, Karel Cettl

Mladí umělci navrhli kolekci hrnků pro McDonald’s. Zleva: Yeve Drovosseková, Dalibor Krch, Karel Cettl

Vítězné návrhy soutěže McDonald's

Vítězné návrhy soutěže McDonald’s

Soutěžní návrhy na design hrnků pro McDonald's

Soutěžní návrhy na design hrnků pro McDonald’s

Fast foodová síť McDonald’s si nechala od tří českých umělců vytvořit limitovanou edici kelímků na teplé nápoje. V restauracích McDonald’s bude designová edice kelímků dostupná od června do října letošního roku. Realizátorem soutěžního výtvarného projektu je studio Drawetc. výtvarníka Vladimíra Strejčka. Soutěž, ve které soutěžilo 20 výtvarníků, vyhrály 3 nejlepší návrhy od Yeve Drovossekove, Karla Cettla a Dalibora Krcha

„Chtěli jsme na léto přinést do našich kelímků více barev a udělat pití kávy v McDonald’s trochu zábavnější. Tři vítězové vzešli z facebookového hlasování, do kterého se zapojilo přes 50.000 českých a slovenských fanoušků. Zájem ilustrátorů i fanoušků nás mile potěšil a je vidět, že propojení běžně používaných věcí se současným uměním má smysl,“ komentuje okolnosti výběru vítěze Zuzana Svobodová, ředitelka PR a komunikace McDonald’s. 

Zadání soutěže bylo vytvořit design opěvující původ kávy, její vůni, barvu, chuť a pocity, které vzbuzuje. Deset finalistů bylo vybráno publikem v rámci semifinále ilustrátorské soutěže RAW (Raw Art Wrestling), které studio Drawetc. pořádá třetím rokem. Z finálových návrhů vybrali čeští a slovenští fanoušci facebookové stránky McDonald’s 3 vítězné návrhy, které se od začátku června objevily v restauracích sítě.

Komunikace nového projektu podle Svobodové probíhá vzhledem k mladé cílové skupině zejména ve virtuálním prostředí sociálních sítí a také v restauracích. Mladí umělci budou podpořeni v PR a jejich prezentaci bude také věnován prostor na prostírkách na tácech McDonald’s restauracích. Timing projektu je od ledna tohoto roku do září.

Podobnou soutěž uspořádalo Nestlé ve spolupráci s neziskovou organizací Czechdesign letos v březnu. Pro svou značku čokoládových tyčinek Kofila vybralo designové návrhy obalů od čtyř mladých umělců, aktuálně se prodávají v limitované edici v maloobchodní síti.

Autoři vítězných návrhů

Yeve Drovosseková

Yeve Drovosseková

Vítězný návrh pro McDonald’s namalovala Yeve Drovossekové, umělkyně původem z Kazachstánu, která od 17 let žije v Praze. Moji největší inspirací je život sám o sobě, a to od každodenních zážitků, jako třeba pití kávy, až po něco ne zas tak běžného, jako je výstup na hory v Nepálu,uvedla k nápadu Drovosseková.

Karel Cettl

Karel Cettl

Druhé místo patří návrhu Karla Cettla, vystudovaného paleontologa, který se živí kreslením na volné noze. Kromě ilustrací do odborných časopisů se věnuje i komiksovému žánru. 

Dalibor Krch

Dalibor Krch

Návrh Dalibora Krcha bude zdobit kelímky na espresso, pomaloval je totiž mottem Need a big kick! Je zakládajícím členem klubu 2D výtvarníků Hearts of Creation, který od roku 2013 sdružuje především brněnské ilustrátory, fotografy, grafiky. Podepsaný je například pod návrhy a realizacemi několika studiových kulis pro Českou Televizi.

Nejnovější