Penny Market obměnil třetinu vín, prodává šarže od menších vinařů

Nabídka vín od malých vinařů je umístěná v dřevěných bedínkách

Nabídka vín od malých vinařů je umístěná v dřevěných bedínkách

Nabídka vín v Penny Marketu

Nabídka vín v Penny Marketu

Nabídka vín v Penny Marketu

Nabídka vín v Penny Marketu

Diskontní síť Penny Market v Česku obměnila a zredukovala svou nabídku vín, nově prodává 12 druhů vín od spolku Nezávislých vinařů. Dřív Penny Market nabízel asi 140, nabídku jsme snížili zhruba o 30 % na 117 vín, z toho 50 je zcela nových,“ uvedl pro Retailek Aleš Pokorný, sommeliér Penny Marketu. Podle Pokorného řetězec vylistoval vína od velkých dodavatelů jako jsou Valtice, Bzenec nebo Vinium.

Novinkou ve výběru vín je nabídka od 10 vinařů ze spolku Nezávislých vinařů. Jedná se o menší vinařství s nižší produkcí jako je Valihrach, Tanzberg, Židek, Šebesta, Kosík, Mečl, Válka, Springer nebo Maděřič. Politika našeho státu jde proti malým podnikatelům, a tak nás potěšilo, že jsme byli osloveni Penny Marketem, kterému nevadí, že nemáme tak obrovskou produkci a dokáže náš sortiment v prodejnách průběžně měnit a vzájemně nahrazovat. Naši produkci bychom bez problémů prodali do hotelů, vinoték nebo restaurací, ale spojení s Penny Marketem je zase nová zkušenost a může pomoci všem stranám, uvedl za vinaře Josef Valihrach, jeden z nových dodavatelů vína do Penny.  

Z celkové produkce nových menších vinařů půjde do všech 368 prodejen Penny 10 vín, 2 vína se prodávají jen v jedné nebo v druhé půlce země a budou se vzájemně střídat. Ve dvou třetinách prodejní sítě jsou nová vína vystavená ve speciálních dřevěných bedýnkách, které mají upozornit na český původ a specifickou produkci z menšího vinařství. „Ve zbylé jedné třetině prodejen teprve uvidíme, zda bude náš projekt úspěšný a kdy doplníme dřevěné bedýnky i tam,“ uvedl Martin Peffek, jednatel Penny s tím, že projektu spojení s menšími vinaři věří. Celkem je ve spolku Nezávislých vinařů asi 60 výrobců, Penny Market si prý vybral 30 z nich, jejichž nabídku postupně také zařadí a bude obměňovat. 

Vína mají přilákat nový typ zákazníků

Cenově se budou nová vína pohybovat mezi 190 až 299 Kč. „Určitě máme cenově senzibilní zákazníky, ale chceme je naučit, jak vypadá limitovaná nabídka za dobrou cenu. Zároveň doufáme, že novou a kvalitní nabídkou oslovíme i zcela jinou kategorii zákazníků,“ odpověděl Peffek na otázku, zda se nebojí že se vína za poměrně vyšší cenu, než je v diskontech běžné, nebudou dobře prodávat. Aktuálně je prý v obchodech 60.000 nových lahví, dalších 40.000 je uskladněných k budoucímu prodeji.

V obchodech se nová vína prodávají od 1. června, podpořit se je Penny Market chystá vydáním speciálního katalogu zaměřeného na představení malých vinařů a na párování jídla a potravin. „Pokud to bylo jen trochu možné, doplnili jsme v katalogu k vínu český sýr nebo uzeninu tak, aby ideálně ladily. Aby si vybral opravdu každý, na druhé straně katalogu jsme vybrali méně drahá vína z naší běžné nabídky,“ popisuje promoční aktivitu diskontu sommeliér Pokorný. V polovině loňského října zařadil do své nabídky lokální vína i diskontní řetězec Lidl. Oslovil tehdy asi 21 vinařů z Moravy, cenově se vína pohybovala do 199 Kč.