Brněnské krejčovství Galard otevřelo showroom v pražské Petrské

Obuv ušitá v krejčovství Galard

Obuv ušitá v krejčovství Galard

Interiér nového showroomu při slavnostním otevření

Interiér nového showroomu při slavnostním otevření

Interiér nového showroomu při slavnostním otevření

Interiér nového showroomu při slavnostním otevření

Z nabídky krejčovství Galard

Z nabídky krejčovství Galard

Brněnské pánské zakázkové krejčovství Galard otevřelo v červnu v Praze – u příležitosti šestého výročí své existence – nový showroom. Nová prodejna v Petrské vystřídala starší showroom na Praze 4 ve Vyskočilově ulici. Krejčovství se dřív specializovalo na šití košil, aktuálně šije i obleky nebo rámové boty a doplňky. Krejčovství loni dosáhlo obratu 12 milionů Kč, ročně ušije 2.000 košil a 600 obleků. V Praze služby brněnského krejčovství provozují držitelé licence franšízy Karel Řepa a Jaroslav Endršt.

Nové prostory krejčovství v ulici Petrská

Nové prostory krejčovství v ulici Petrská

„Přesunuli jsme salon z Prahy 4 na Prahu 1, abychom byli klientům blíže. Petrská čtvrť má navíc jedinečný genius loci a roste z ní oblíbená lokace plná designových a lifestylových obchodů. Cílem naší pobočky je podporovat zkušené krejčí v jejich práci a vyzdvihnout fakt, že se jedná o ruční práci českých nadaných lidí. Z dlouhodobého hlediska bychom chtěli podporovat mladou generaci, aby se v našich dílnách učila šít a dokázala zvládnout řemeslo, které pomalu vymírá,“ doplňuje Karel Řepa. Tvářemi krejčovství Galard jsou například moderátoři Ray Koranteng nebo Libor Bouček

Český textil se pomalu zvedá 

„Pánská krejčovina v Česku zažívá z našeho pohledu velký comeback. Vnímáme, že se společnost postupně odklání od fast fashion a začíná, podobně jako na příklad u potravin, uvažovat nad otázkami, kde, kým a z čeho je zboží vyrobeno. Už není takovým trendem ukazovat, jakou značku na sobě nosíme. Jde spíše o to, jak bylo oblečení ušito, zda nám perfektně sedí a zda je z kvalitního materiálu. V oblékání určitě nejsme na úrovni Italů, Angličanů či třeba Japonců, kteří jsou svým stylem ve světě módy stále výraznější, ale rozhodně začínáme mít nakročeno dobrým směrem,“ uvádí Adéla Hoffmanová, branch & sales manažerka Galardu.

Nikový obchod se během poslední let mnohem více zaměřil na pánskou klientelu a přesunul se do lukrativnějších míst v centru Prahy. Podle studie agentury Colliers se například pánská krejčovství jako Delor, Le Premier nebo Friendly Suits přesunuly do highstreet lokalit v oblasti ulice Na Příkopě. Týká se to ale i kategorie barber shopů nebo prodejen s pánskou módou. 

Tržby v čistě českém textilním a oděvním průmyslu loni vzrostly o 2,7 % na 53,5 miliardy Kč, uvedla to Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK). Ve statistice jsou firmy, které mají alespoň 20 zaměstnanců. Právě menším a specializovaným firmám se v posledních letech daří dobře, přestože po revoluci a s příchodem exportu zejména z asijských zemí muselo mnoho tradičních českých značek skončit. V roce 1989 bylo v českém textilním a oděvním průmyslu zaměstnáno 170.000 lidí. O 20 let později to bylo jen přes 50.000 a posledních letech se počet snížil na zhruba 15.000, podle ATOK se však trend pomalu obrací.