Brno opět zprovoznilo městskou tržnici, otevře v ní i coworkingové centrum

Nová podoba Tržnice Brno. Foto: Tomáš Hájek

Nová podoba Tržnice Brno. Foto: Tomáš Hájek

Nová podoba Tržnice Brno. Foto: Tomáš Hájek

Nová podoba Tržnice Brno. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Interiér prvního patra tržnice. Foto: Tomáš Hájek

Městská část Brno-Střed dokončila rekonstrukci funkcionalistické kryté tržnice na Zelném trhu a v pondělí 17. července ve zkušebním provozu jí otevřela veřejnosti. Oficiální otevření je plánováno na 13. září. Do té doby chce sladit veškerý provoz a vyzkoušet funkčnost všech technologií. Zákazníkům nabízí tržnice kromě prodeje lokálních potravin také coworkingové prostory. Rozdělena je celkem na tři patra, která mají být koncepčně odlišná podle typu nabízeného zboží a celkového využití místa. 

V Tržnici Brno mají prodávat malí a střední lokální prodejci, zatím je tam 24 obchodníků. „Jde o unikátní koncept založený na trhovém prodeji masa, uzenin, sýrů, pečiva, vajec, koření, bylinek a dalšího zboží, které z hygienických důvodů není dost dobře možné prodávat na tržišti pod otevřeným nebem. Tržnice Brno tak doplní nabídku ovoce a zeleniny na Zelném trhu a vytvoří z tohoto náměstí jednu velkou nákupní zónu potravin, kde si Brňané mohou v centru nakoupit všechny potřebné čerstvé potraviny,“ představil koncepci fungování Pavel Bartošek, provozovatel Tržnice Brno. Inspiraci čerpal údajně z podobných provozů v zahraničí, jmenovitě ve francouzském Lyonu, portugalském Portu, nizozemském Rotterdamu, dále v Budapešti, Vídni, Berlíně a Bratislavě.

Co patro, to jiný koncept

Každé patro má odrážet jiný koncept. V přízemní pasáži se nachází Matějovo pekařstvíJazzová kavárna Podobrazy a dětský koutekprvním patře trhovci prodávají základní potraviny a otevřená jsou tam také bistra. Své stánky zde mají například výrobci piva Craftbeer, Farma Zelenka s krůtím masem, Bylinky Trboušany, čerstvé těstoviny Pastificio, Matějovo Pekařství nebo donuty z La Donuteria. Druhé patro je proti tomu věnované doplňkovému a zážitkovému zboží. V každém patře může naráz prodávat 15 denních prodejců. Tržnice prý jedná ještě s dalšími dlouhodobými nájemci, zbytek stálých prodejních míst chce postupně zaplňovat.

V nejvyšším třetím patře má být coworkingové centrum, které se na večer bude měnit na tematický bar. „Jedním z velkých lákadel tržnice je i vyhlídková terasa, na které se můžete vyfotit se svými kamarády nebo třeba s věží Staré radnice,“ doplnil Honza Šmikmátor, tiskový mluvčí Tržnice Brno.

Autorem architektonického projektu rekonstrukce je architekt Michal Palaščák. „Rekonstrukci šlo provést několika různými způsoby. A já jsem investorovi vděčný, že projevil značnou odvahu a vydal se snad nejobtížnější, ale z architektonického hlediska nejlepší cestou – vrátit městské tržnici podobu z doby jejího vzniku,“ řekl Palaščák.

Rekonstrukce budovy, která dříve nesla název Dům potravin a také fungovala jako trh, nebyla podle Jiřího Švachuly, druhého místostarosty Brna-Střed, snadná. Objevily se prý například problémy se statikou. Objekt tržnice byl uzavřen v roce 2013, rekonstrukce na něm probíhaly od roku 2016. Celkem na za něj městská část Brno-Střed jako investor zaplatila přibližně 77 milionů Kč včetně DPH. 

Nejnovější