Na český trh v září oficiálně vstoupí nová slovenská franšízová síť rychlého občerstvení Mr. Kebab. Svůj vstup na trh avizoval Mr. Kebab letos v květnu s tím, že se bude zaměřovat na obchodní centra. Konkrétně se jeho pobočky otevřou v září v kladenském OC Central a v listopadu v českobudějovickém OC Igy. O rozšíření franšízového konceptu v Česku se stará firma Czech Retail Franchising Petra Kutíka a Ondřeje Šlechty, která získala masterfranšízovou licenci.
Fast food Mr. Kebab, který se specializuje na kuřecí kebab, vznikl na Slovensku v roce 2005, kdy byla otevřena první pobočka v Košicích. Autorem nápadu a zakladatelem je podnikatel Ľubor Lelovits, který je aktuálně výkonným ředitelem sítě. „Příští rok plánujeme v Česku otevřít další tři nebo čtyři pobočky a do pěti let bychom chtěli otevřít minimálně 15 franšíz po celé republice,“ řekl Lelovits.
Rozšířit působnost chce Lelovits síť dále také na Slovensku. Rozpracováno je prý více měst a některá obchodní centra, jednání zatím probíhají, budují se prostory. „Máme smluvní franšízanty, nemohu být zatím konkrétní, ale tento a příští rok bychom chtěli otevřít alespoň 3 nové provozovny na Slovensku,“ sdělil Ľubor Lelovits.
Franšízantům nabízí síť Mr. Kebab podporu v oblasti marketingu a poradenství, návratnost investice má být zhruba 2 až 3 roky. „Máme dobře propracovanou marketingovou podporu. Před dvěma nebo třemi roky jsme zásadně změnili menu boardy, což z týdne na týden způsobilo růst tržeb o 20 %. Máme i věrnostní a bonusové karty, provozujeme různé lokální promoční akce a u prodejen jsou kromě statických menu boardů také multimediální televize,“ popsal na letošním setkání Franchise Day Lelovits.