Michael Kors koupil značku luxusní obuvi Jimmy Choo v přepočtu za 26 miliard Kč

Luxusní módní značka Jimmy Choo bude patřit firmě Michael Kors. Foto: Profimedia.cz

Luxusní módní značka Jimmy Choo bude patřit firmě Michael Kors. Foto: Profimedia.cz

Obuv tvoří až 75 % tržeb značky Jimmy Choo. Foto: Profimedia.cz

Obuv tvoří až 75 % tržeb značky Jimmy Choo. Foto: Profimedia.cz

Americká luxusní módní značka Michael Kors kupuje v přepočtu za 26 miliard Kč (896 milionů liber) značku luxusní obuvi a módních doplňků Jimmy Choo. Firmy to oznámily v tiskovém prohlášení s tím, že se obě správní rady na transakci už dohodly. 

Akcionáři značky Jimmy Choo obdrží od nákupčí firmy Michael Kors 230 pencí za akcii. Většinový podíl (68 %) ve značce Jimmy Choo do té doby vlastnila německá firma JAB Holdings, která se rozhodla ji prodat letos na konci dubna. Důvodem prodeje byla snaha JAB Holdings zaměřit se na prodej spotřebního zboží. Na londýnské burze obchodoval JAB Holdings s akciemi Jimmy Choo od roku 2014. 

„Ohlášená akvizice je, zdá se, dílem nutnosti. Vliv, která bude tato akvizice mít značky samotné bude pravděpodobně z hlediska věrnosti značce zanedbatelný. Zákazníka většinou zajímá značka a ne to, co se děje na jejím pozadí,“  myslí si Martin Hobrland z poradenského týmu Deloitte Digital. Předpokládá, že díky novému spojení dojde k expanzi obou značek. „Oficiální zprávy hovoří o tom, že Kors získá díky akvizici nový prostor pro expanzi do zahraničí. Což dává smysl, protože z minulosti jsou známé případy, kdy značka koupila značku ne kvůli zboží, ale kvůli logistice distribuce,“ říká Hobrland a pokračuje: „Nelze v žádném případě očekávat nějaký merge. Obě značky musí fungovat samostatně tak, jak je zákazník zvyklý. Nicméně své síly mohou spojit v distribuci, kde v poslední době Kors ztrácel.“

Michael Kors letos v květnu oznámil, že zavírá 125 svých prodejen. To je 15 % z celkového počtu 827 prodejen. Důvodem byl prudký pokles prodejů v posledním čtvrtletí loňského roku o 11,2 %, způsobený mimo jiné větším zájmem zákazníků o nákupy online. Právě na e-commerce se chce nyní Michael Kors zaměřit, spolu s rozvojem pánské módy. V Praze Michael Kors sídlí v ulici Na Příkopě, v Centru Chodov, na Letišti Václava Havla a jeho produkty se prodávají rovněž v multibrandových prodejnách. 

Módní značku Jimmy Choo založil v roce 1996 stejnojmenný malajský návrhář. Známá je především díky obuvi, kterou proslavil seriál Sex ve městě. Ve světe má aktuálně Jimmy Choo 150 butiků a prodává ve 560 multibrandových obchodech. V Česku se jeho butik nachází v ulici Pařížská. V roce 2016 dosáhl Jimmy Choo celosvětově tržeb ve výši 364 milionů liber (10,6 miliard Kč), což byl 15% nárůst oproti předchozímu období. Akvizice by mu mohla podle tiskové zprávy přinést prodeje ve výši 1 miliardy dolarů (asi 22 miliard Kč), vyváženější portfolio s větší diverzifikací produktů, růst v oblasti pánské módy nebo možnost růst hlavně na asijských trzích. 

Nejnovější