Aukro se definitivně odpojilo od polského Allegra a přešlo na českou platformu

Online tržiště Aukro ve čtvrtek 3. srpna oficiálně po dvoudenním výpadku provozu přešlo na českou platformu. Definitivně se tak odpojilo z polské e-commerce platformy Allegro. Změnu avizoval v březnovém rozhovoru pro Retailek Václav Liška, ředitel Aukra. Od samostatného působení, které firma řídí ze Zlína, si Aukro slibuje snazší adaptaci na potřeby tuzemských zákazníků. Na migraci se web připravovalo déle než jeden rok a podílelo se na ní 150 odborníků. Mimo provoz je nadále mobilní aplikace Aukro, kterou web slibuje zprovoznit v řádu dnů.

Václav Liška. Foto: Vojta Herout

Václav Liška. Foto: Vojta Herout

Značku Aukro jsme už v loňském roce vrátili do rukou českých investorů, součástí transakce ale nebylo technologické zázemí portálu. Kvůli tomu jsme nemohli adekvátně reagovat na požadavky našich zákazníků a řešit vše k jejich absolutní spokojenosti. I proto jsme se rozhodli pro vývoj vlastní platformy. Jsme česká firma, a i nové Aukro teď bude takové, jaké si ho přejí čeští zákazníci, řekl k přechodu Liška. Celková investice do nového portálu se pohybuje v desítkách milionů korun. Na jeho realizaci se podílely společnosti Servodata a Direct-services, přičemž společnost Servodata byla v roli hlavního dodavatele aplikací, infrastruktury a provozních služeb.

Aukro podílově ovládají tři společníci – firma FMFox, Agora Development a poradenská BDO Avisory skrze firmu Equity partners. Loni mělo Aukro obrat kolem 2 miliard Kč, letos očekává vzhledem k velkým výdajům za novou platformu obdobný výsledek a podle Liškových slov má spíše konzervativnější očekávání.   

Nákupní proces se zrychluje

Aukro slibuje, že s novou platformou se zrychlí nákupní proces a že ji bude postupně upravovat podle požadavků českých zákazníků. Vrací se možnost platby skrze platební brány PayU. Dále budou prodejci moci znovu udělit komentář kupujícímu, což bylo na starém Aukru zrušeno. Budou mít také možnost vystavit takzvanou Kup teď nabídku na Aukru až na 30 dní, přičemž dosud systém umožňoval vystavení této nabídky maximálně na 10 dní nebo jen v rámci služby Aukroshop. Program Ochrana kupujících bude na novém Aukru fungovat jako doposud s tím rozdílem, že místo formuláře budou zákazníci žádat o náhradu škody přímo zákaznický servis.

Vybrané funkce bude Aukro zpřístupňovat postupně v delším časovém horizontu. Jedná se například o možnost zařadit kupujícího na černou listinu, zobrazení prodejních statistik pro prodejce Aukro Plus nebo zobrazení funkce Oblíbené, která umožňovala na základě kritérií sledovat vybrané nabídky nebo kategorie.

Nejnovější