Rumunská obuv Tezyo se po Brně chystá do Prahy. V Česku chce otevřít 15 prodejen

Prodejna značky Tezyo v Brně

Prodejna značky Tezyo v Brně

V květnu letošního roku vstoupila na český trh rumunská značka Tezyo, která se zaměřuje na prodej bot a módních doplňků. Svou první prodejnu v Česku otevřela v brněnském nákupním centru Olympia. Rumunská firma má v plánu brzy spustit e-shop pro české zákazníky. Na podzim chce Tezyo otevřít pobočku v Praze na Chodově, do budoucna by tu značka chtěla mít 15 prodejen. Česko je pro Tezyo, které vlastní rumunská firma Otter Distribution, prvním bodem plánované středoevropské expanze. 

Adrian-Nicolae Stanescu (uprostřed) zodpovídá za středoevropský rozvoj Tezya

Adrian-Nicolae Stanescu (uprostřed) zodpovídá za středoevropský rozvoj Tezya

Rumunské Tezyo prodává spíše dražší značky obuvi jako Geox, Nike, Aldo, Clarks, Converse, Calvin Klein nebo vlastní značku Otter. Za rozvoj značky je ve střední Evropě, tedy i v Česku, zodpovědný Adrian-Nicolae Stănescu. „Strávil jsem rok v Česku v obchodních centrech a monitoroval pohyb lidí a potenciál. Brno jsem si vybral proto, že je skvělou vstupní branou pro otevření trhu v Rakousku a na Slovensku. Další motivací byla informace, že v Brně není tolik nákupních center, které si konkurují, pouze Vaňkovka a Olympia. Olympia je navíc vnímána jako místo, kde lidí tráví celý den, jezdí tam ‚na výlet‘,“ uvedl pro Retailek Stănescu. 

E-shop bude spuštěn každým dnem

Z Česka se Tezyo rozšířilo nově také do Rakouska. „Nyní jsme otevřeli pobočku v Dona Zentru ve Vídni, další bude v Praze na podzim. Poté vše budeme sledovat a ujišťovat se, že náš hlavní argument – skvělý servis na prodejně funguje. Ruku v ruce s tím jde i spuštění online obchodů a zavedení zákaznické linky. Aktuálně můžete najít na našich prodejnách velkou variabilitu modelů, kvůli testování, které modely jsou bestsellery a které se zde prodávat nebudou,“ vysvětlil šéf středoevropského rozvoje Tezya. E-shop prý firma spustí každým dnem, hlavní centrálou pro zboží má být Brno. 

Rumunský prodejce obuvi si jako svou digitální agenturu vybral In creative, která mu bude zajišťovat například výkonnostní kampaně na Facebooku, Google nebo na Seznamu. „Komunikace se zákazníkem je klíčová, spolupracujeme s marketingovou agenturou In creative, která pro nás sestavila lokální strategii založenou na zkušenostech s českým zákazníkem,“ uvedl Stănescu. Agentura In creative ve výběrovém řízení pro Tezyo porazila 6 dalších zájemců z Brna a z Prahy. Tezyo zatím nemá české stránky, aktuálně zvedlo zákaznickou linku, kde mohou zákazníci řešit otázky ohledně nakoupeného zboží.

Češi řeší design, ale také praktičnost

České a slovenské zákazníky dělí Adrian-Nicolae Stănescu na dva typy. „Když jsme mapovali český a slovenský trh zjistili jsme, že tyto dvě země jsou podobné dvěma územím v Rumunsku. Lidé z oblasti Transylvánie, kteří se spíše ohlíží na pohodlí a materiál, připomíná českého zákazníka a část Rumunska orientovaná na barvy, design a originalitu, je zase srovnatelná s trhem slovenským. Toto říkáme s nadsázkou, samozřejmě z historie víme, že se kultury mísí a existuje zde takzvaný československý vkus,“ řekl Stănescu. Nabídka tak prý bude odrážet módní trendy i pohodlnost. Na místním trhu chce Tezyo prosadit i méně známé značky jako Epica nebo Flavia Passini. Svou nabídkou značka cílí spíše na střední až vyšší příjmovou skupinu. 

Tezyo bylo založeno v roce 1997, před zahájením expanze do Česka působilo jen v Rumunsku, kde má 65 prodejen. Jeho konkurencí v Česku budou největší řetězce s obuví jako je například Baťa, CCC nebo Deichmann, ale také internetový prodejce Zoot. 

Nejnovější