Datart není ve ztrátě, humanizoval a je zpět v Brně

Datart se vymanil ze ztráty a humanizuje prodejny v Čechách i na Slovensku

Datart se vymanil ze ztráty a humanizuje prodejny v Čechách i na Slovensku

Datart, který letos na trhu oslaví 25 let působnosti, se poprvé po pěti letech vymanil z finanční ztráty. Tržby ve finančním období let 2014 a 2015 vzrostly o 3 %, k čemuž prý přispěl „novátorský a personalizovaný přístup ke spotřebitelům“. Příkladem má být od počátku roku 2014 spuštěný program Datart pro firmy nebo rozšíření o 700 dalších výdejních míst objednávek z e-shopů na pobočkách Pont a Baliczech. Výsledky údajně ovlivnila i změna vlastnictví firmy, která přešla do českých rukou. Datart loni také otevřel svou první „pobočku 21. století“ v Česku a na Slovensku.

Kuchyňská studia jsou jedním ze zcela nových prvků v prodejnách Datartu

Kuchyňská studia jsou jedním ze zcela nových prvků v prodejnách Datartu

Motivem ke změně na „pobočky 21. století“ má byla pro Datart humanizace prostoru. Součástí prodejen je dříve neobvyklé kuchyňské studio. To v této chvíli má Datart v prodejnách v Praze na Pankráci, na Zličíně a v Ruzyni. Nový design prodejen navrhl architektonický ateliér Lila a inspiroval se při tom v zahraničí. Některé grafické prvky jsou přeneseny z webu Datartu, má se tak víc propojit vzhled obchodu na internetu a kamenné prodejny. „Důraz je kladen na polidštění prostoru, přehlednost vystaveného zboží a snazší orientaci v prodejně. Do nového designu jsme zařadili odstíny zelené, více dřevěných prvků a současně jsme vyčlenili i prostor na odpočinek. Novinkou je speciální vůně Datart, která se bude linout prodejnou,“ popisuje ředitel prodeje Datartu Martin Heřmánek

Datart otevřel humanizovanou prodejnu 21. století na Chodově

Datart otevřel humanizovanou prodejnu 21. století na Chodově

Humanizace zahrnuje na prodejní ploše dřevěné doplňky a příjemné barvy interiéru

Humanizace zahrnuje na prodejní ploše dřevěné doplňky a příjemné barvy interiéru

K novému konceptu se váže větší uplatnění interaktivních prvků. „U vybraných produktů lze čerpat informace i z interaktivních popisků. Týká se to části výrobků malých domácích spotřebičů. Mezi další inovace patří zavedení e-kiosků s nabídkou produktů a možností objednat si online zboží, které není v prodejně přítomné,“ tvrdí Heřmánek.

Brněnská Vaňkovka Datart ve svých řadách znovu přivítala

Brněnská Vaňkovka Datart ve svých řadách znovu přivítala

V polovině listopadu 2015 pak Datart znovu otevřel prodejnu v brněnském nákupním centru Galerie Vaňovka. Zmodernizovaný obchod s elektronikou začal znovu fungovat údajně na popud zákazníků, kterým v centru Brna chyběl. Aby vše hladce navazovalo, k dispozici jim přitom je tatáž obsluha prodejny jako před zavřením.