Česká společnost Fruitisimo Group, pod kterou spadá síť ovocných barů Fruitisimo a koncept bistro-kaváren Home Office Bistro & Coffee, přijala nabídku dvou soukromých investorů Leoše Navrátila a Josefa Soukala, odprodali jim třetinu firmy. Investice má podpořit růst společnosti do zahraničí. Prvním krokem společné spolupráce je otevření nové pobočky letos 1. dubna v budapešťském obchodním centru Allee. Investory se po třinácti letech vzájemné spolupráce rozhodli zakladatelé Fruitisima Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg přibrat po dvouletém jednání o podobě smlouvy.„Spolupráci s investory chceme využít pro další růst sítě našich prodejen. Stále vidíme potenciál v Česku a také v zahraničí. Na denním chodu firmy se podílet nebudou, jejich kompetence je ve finanční stránce rozvoje nebo při jednání s bankami,“ dodává Hummel.
V minulém roce uvedla společnost na trh nový koncept Home Office Bistro & Coffee, pod kterým byly otevřeny 4 prodejny. Fruitisimo také loni otevřelo 6 dalších barů, 2 nové i na Slovensku. Novinkou byla pojízdná provozovna Juice Bus. Maďarská expanze je tedy logickým pokračováním úspěšného loňského roku, kdy společnost vydělala zhruba 200 milionů Kč. „Věříme, že se nám s každým dalším rokem podaří uvést Fruitisimo vždy na nový zahraniční trh,“ doplňuje Hummel.
Věřím, že se podaří zavést pobočky na nových trzích a hlavně udržet je.
Monika Hrubalová
Kromě piva umíme exportovat i něco jiného, to je dobrá zpráva. Úspěch podnikatelských konceptů jako je Frutisimo ukazuje, že se český spotřebitel (i podnikatel) vyvíjí a že se více začíná zajímat o zdravý životní styl. A je dobře, že jak Fruitisimo, tak třeba UGO bary už nezužují pojetí zdraví jen na ovocné a zeleninové šťávy, ale doplňují nabídku o kvalitní jídla z čerstvých surovin a skvělé domácí polévky. A polévka je přece pro zdraví grunt, obzvlášť když to v Maďarsku bude třeba halászlé.
Barbora Krásná (Blue events)