Heineken představil svůj první nealkoholický cider Strongbow, pro premiéru nové varianty si vybral právě Čechy. V obchodech ho najdeme ve skle i v plechovce, prodává se v nejprodávanějších příchutích Gold Apple a Red Berries. Od dubna ho exkluzivně nabízí sítě Tesco za 0,33l láhev/19,90 Kč a 0,4l plechovku/20,90 Kč. Od poloviny května pak bude novinka k dostání na celém trhu. „Jsme přesvědčeni, že díky takovým zásadním inovacím dále posilujeme naše významné postavení v kategorii ciderů a budujeme si pozici leadera na českém trhu,“ řekla manažerka značky Michala Ebertová. Nealkoholické varianty ve světě prodává třeba značka Koppaberg neb Stowford.
Strongbow, který se na českém trhu prodává teprve od začátku roku 2015 a stihl porazit místní konkurenty jako Somersby nebo Kingswood, přichází také s alkoholickou verzí v nové příchuti Dark Fruit. Novinka se bude prodávat i v dalších zemích, například na Slovensku nebo v Bulharsku. V České republice bude k dostání v řetězci Ahold.
Zajímavá novinka, a zajímavý koncept uvedení na trh – nejdříve Tesco. Dává mi to smysl a oceňuji, že se rozvíjí nabídka nealko verzí. Jsme tady v Česku mistři v konzumaci alkoholu a začíná to být fakt problém, nejen v politice.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Kdo by chtěl pít cider, když je nealko? Už delší dobu se náš trh pivními substituty chová divně, nezkušenost spotřebitelů hraje do karet dovozcům novinek a novinky obecně jsou – často dost nepochopitelně – pozitivně přijímány. Bude zajímavé sledovat, jak si Strongbow povede, zní to jako nealkoholická whiskey nebo půjčka s přirážkou!
Jana Kubištová (Budvar)
Cidery vytvořily novou kategorii, je otázka, zda spotřebitelé vědí, co vlastně pijí. Je to druh piva, víno, mošt? Jedná se opravdu o zkvašený jablečný mošt. Co je zajímavou předností nápoje, že jej mohou pít vegetariáni, vegani a celiaci. V Británii, která je kolébkou ciderů je spotřeba již dávno vysoká a relativní novinkou jsou organické cidery, které jsou vyráběné ze speciálně pěstovaných jablek bez chemických přísad. Myslím, že tato varianta přijde také k nám, ale bude to zřejmě další krok ve vývoji prodeje tohoto nápoje u nás.
Martin Boček