ČSOB má v plánu odpoutat se od tradičního bankovnictví, jeden z kroků je převzetí portálu Top-Pojištění.cz, ke kterému 26. dubna podepsala smlouvu. Portál, který má u nás 10 let praxe, se specializuje na online srovnávání nabídek pojištění a srovnat dokáže 19 pojišťoven. Specializovaný je web Top-Pojištění.cz na cestovní pojištění. Jako konkurenti na našem trhu fungují například Srovnavac.cz, Klikpojisteni.cz nebo Epojisteni.cz. V horizontu čtyř let chce banka pomoci serveru ke čtyřnásobnému zvětšení, chce přitom zachovat jeho nezávislost. U ČSOB se jedná o druhý případ převzetí srovnávacího portálu, od roku 2014 takto spolupracuje s Patria Direct, který umožňuje porovnávat investiční produkty.
V souvislosti s tím, jak banky přestávají být zajímavou službou ve svých tradičních funkcích (například úroky z vkladů), musí hledat stále nové možnosti, čím zákazníky vůbec zaujmout. A nejvíce se jich samozřejmě nabízí v on-line světě. Jde o to, jak dobře bude banka umět informace o chování svých zákazníků na e-trzích pojištění či investic vytěžit při práci s nimi prostřednictvím jiným kanálů. Nároky související s obsluhou omnichannelových zákazníků se netýkají jen maloobchodu.
Barbora Krásná (Blue events)
Myslím, že je to dobrý tah, zní to dobře a ušlechtile, zákazník to bude vnímat pozitivně, byť ve skutečnosti nejde o nic jiného než o převzetí know-how k tomu, co tak jako tak musím dělat – tedy srovnávat se s konkurencí. Byla by škoda nevyužít takové možnosti k rozšíření databází.
Jana Kubištová (Budvar)