Lékárny Dr. Max nedávno vydaly prohlášení o změně všech svých papírových informačních tabulí na digitální obrazovky, teď se posouvají zas o kus blíž technologickým vymoženostem světa. Na obou platformách, tedy Android i iOs, umožňují v nové aplikaci zákazníkům čtení jejich newsletteru Dr. Max News a klientského časopisu Maximum, který je jinak k dostání v tištěné podobě. I nadále si ho mohou zájemci stáhnout magazín na portálu www.drmax.cz. Pro zaměstnance Dr. Maxe a distribuční společnosti ViaPharma je určen interní MaxMagazín. „Chápeme to spíše jako investici do budoucna“, říká o aplikaci generální ředitel společnosti Česká lékárna holding (která Dr. Maxe provozuje) Daniel Horák, „v tuto chvíli je nám jasné, že čtenáři našeho klientského časopisu stále preferují jeho klasickou formu. Virtuální podoba je ale moderní a navíc umožňuje rozšiřovat fotogalerie a vkládat multimediální obsah.“ Díky tomu zůstává náklad tištěného média na 100 tisíc kusech a bude nadále vycházet čtvrtletně.
I když předpokládám, že jádro klientely lékáren tvoří pacienti středního a vyššího věku, tímto krokem se Dr.Max asi chce přiblížit i mladším ročníkům. Kvůli cenovým akcím a inzerci to ale číst nebudou – hodně záleží na tom, jak bude propracovaný ten multimediální obsah, který je přiměje si časopis stáhnout.
Barbora Krásná (Blue events)
Další radůstka pro hypochondry ? Neumím si představit, nač by normálnímu člověku bylo získávat do mobilu informace o lécích, když jsou zdrávi a nic jim nechybí. A ‚novinek‘ o zdraví a zaručeně spolehlivých doplňcích stravy je všude víc než dost. Pochopila bych, kdyby cílem bylo ušetřit papír a tisk 400 tisíc zbytečných výtisků ročně, ale není.
Jana Kubištová (Budvar)
S ohledem na to že svojí např. poslední kampaní cílí na 55+ (logicky zajímavá cílová skupina pro tento segment trhu), tak se mi tato forma nezdá moc efektivní, mladší si to stáhnou (jestli vůbec), starší preferují tištěnou formu. Technologie a novinky ne vždy jsou tím ‚pravým ořechovým‘ možná spíše jenom na podporu vizuální stránky obchodu (digitální obrazovky) a úspory za tisk papírových letáků.
Monika Hrubalová