Ve čtvrtek 5. května se na pražských Příkopech otevřelo největší hračkářství ve střední Evropě značky Hamleys. Původně anglický koncept, který sídlí v Londýně na Regent Street, má v Británii více než 250 let tradice. Dnes se Hamleys proměnil v globální značku, svých 75 poboček má ve 22 zemích světa. Pražský Hamleys se rozkládá na 6.130 metrech čtverečních, je dokonce přibližně o 1.600 metrů čtverečních větší než legendární londýnský Hamleys. Licenci na provozování dětského obchodního domu získala společnost Inexad, která u nás provozuje oděvní značku T. M. Lewin nebo obuv Barker.
Inexad ve spolupráci s agenturou Paragon Entertainment, která se specializuje na atrakce, přináší do centra Prahy koncept Hamleys World. Zahrnuje interaktivní zábavu pro děti, která se rozkládá na dvou patrech obchodního domu. Mezi nejzajímavější atrakce patří závodní dráha, ozvučený kolotoč, obří skluzavku, vodní hrací prvky, fotostěnu se živými postavami nebo velkou raketu. „Máme fantastický tým demonstrátorů hraček a bavičů a chystáme spoustu překvapení, která zákazníci nikdy předtím nezažili,“ prohlásil Pavel Čmelík, ředitel Inexadu.
Nové hračkářství se uvedlo kreativní konceptem Zábava začíná!od agentury Guideline. Koncept bude v obchodním domě probíhat nejmíň do konce letoška. Guideline pečuje také o ostatní složky marketingu Hamleys – mediální strategii, kompletní online komunikaci včetně správy sociálních sítí či PR aktivity.
Byl jsem se tam hned podívat, je to paráda. Doufám, že to zastaví – alespoň na čas – dva negativní trendy. Mohl by se zastavit obecný úpadek obchodu s hračkami a děti by si mohly zase začít hrát s reálnými hračkami (a ne jen zběsile osahávat touch-screeny chytrých telefonů s blbými digi-hrami). Druhý trend je podobně toxický – eroze nákupních tříd a jejich zaplavování kasiny a podobnými radovánkami. Hamleys je pořádná prodejna a pražské Příkopy nepochybně trochu přiblíží tomu, jaké byly před mnoha lety, za Rakouska a za první republiky.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)