Na konci února se v hypermarketech Albert otevřely bistra Coffee & Snack, které nabízí cukrárensko-kavárenský sortiment jako zákusky, kávu nebo chlebíčky. Do současnosti je Ahold provozoval sám, nově podepsal smlouvu s gastronomickou společností Eurest, která více než 20 prodejen Coffee & Snack převezme. Oficiálně k přeměně provozovatele dojde 1. července, pro zaměstnance to žádnou změnu nepředstavuje. Za Eurest se k dohodě vyjadřuje Edin Sose, generální ředitel společnosti pro Čechy a Slovensko: „Je nám potěšením, že se bude Eurest podílet na rozvoji gastronomických služeb v restauracích Coffee & Snack. Můžeme zde naplno využít zázemí naší mateřské společnosti Compass Group, která je celosvětově největší gastronomickou skupinou působící v padesáti zemích světa, a čerpat ze zkušeností získaných během 25 let našeho působení na českém trhu. Věříme v úspěšnost této spolupráce a těšíme se na ni, neboť plně koresponduje se směrem našeho rozvoje a stejně tak plně odpovídá naší vizi stát se komplexním dodavatelem moderních gastronomických služeb nejen pro oblast závodního stravování.“
Outsourcováním těchto služeb Ahold signalizuje, že gastronomie není v Česku jeho ‚core business‘. Řada jiných retailerů (třeba Globus) na to má zcela opačný názor a já jim dávám za pravdu, že naopak mohou z restaurací kvalitně provozovaných ve vlastní režii vytěžit body i pro své specializované výrobny – pekařství, řeznictví, apod.. Hranice mezi gastronomií a retailem se sbližují a vzniká tak nová velmi zajímavá tržní příležitost. Bude to ostatně jedno s témat, na které se koncem ledna 2017 zaměříme na Retail Summitu 2017.
Barbora Krásná (Blue events)
Je dobré, když se této oblasti ujme společnost, která má zkušenosti s gastronomií.
Martin Boček