Prodejce elektroniky Datart se rozhodl rozšířit pro něj netypický segment kávy. Pod značkou Nero prodává nových deset druhů – devět single origin z různých částí světa a jednu bezkofeinovou. Konkrétně mohou zákazníci nově ochutnat kávu z Brazílie, Kolumbie, Kostariky, Etiopie, Salvadoru, Guatemaly, Indie, Indonésie a Tanzanie. Všechny nové druhy značky Nero jsou zrnkové a balené po 250 gramech. Jejich cena se pohybuje od 190 do 300 Kč. „První kávu Nero jsme uvedli na trh v roce 2014. Její prodej nám meziročně vzrostl o 75 % a zákazníci nyní více preferují čtvrtkilové balení před kilovým. Při výběru názvu jsme se mimochodem nechali inspirovat Italy, kteří jsou svou láskou ke kávě pověstní. Nero v italštině znamená černý,“ doplňuje Iva Pavlousková, mluvčí Datartu. Pro pražení nových druhů si Datart zvolil menší pražírnu Barzzuz.
Češi a národ pivařů? Ani náhodou. Projděte si pár čísel našich retailových přehledů a zjistíte, že jsme národ kafařů, o ničem jiném nepíšeme a ‚nekatujeme‘. Snad mají pravdu ty analýzy, které tvrdí, že káva je zdravá a veselá, jinak s tím kávovým tsunami máme problém.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Svět se řítí vstříc netradičním řešením. Brzy všichni budou dělat ( a prodávat ) všechno. Nedostatek času hraje do karet, a co se dřív zdálo ‚divné‘ a nemyslitelné, je dnes normální. I přesto doufám, že nám, tradicionalistům, budou zachovány ony příjemné specializované voňavé obchody, kde je to cítit znalectvím, respektem, vybranou péčí a hlavně – kávou, a ne krabicemi od elektroniky a bublinkovou fólií. Doufám v to, přestože vím, že tento tah bude pro Datart úspěšný
Jana Kubištová (Budvar)
Kávu Arabica jsem ochutnal a velmi dobrá, doporučuji.
Martin Boček