Staropramen redesignoval do Hradčan

Nový design pro export piva Staropramen

Nový design pro export piva Staropramen

Pivovarnická dvojka na našem trhu Staropramen se rozhodla letos investovat 70 milionů Kč do exportní strategie, což se projevilo zejména na designu lahví, plechovek a přepravek. Hlavní dominantou designu je symbol pražských Hradčan. Podle slov nového generálního ředitele Staropramenu Petra Kovaříka, který ve středu 22. června uspořádal setkání s novináři, se společnost silně se podílí na budování povědomí o Praze a v podstatě vyváží českou kulturu. Jako důvod investic do designu uvedli zástupci pivovaru to, že v zahraničí má pověst a kulturu hlavně pivo v lahvích nebo v plechovkách, není to tak, jako u nás točené pivo. Pivovary Staropramen vyvážejí do 34 států, hlavně v Evropě. Na otázku, zda se chystají expandovat například do Číny, odpověděl Kovařík: „Není naším cílem rozšiřovat naše působení na dalších trzích, hlavní motivací je v současné době zlepšovat kvalitu a pozice na těch stávajících, budovat tam značku.“ Posílit se chystá Staropramen hlavně v Británii, odkud pochází majitel pivovaru koncern Molson Coors. Loni vyvezl Staropramen o 7 % piva více než v předchozím roce. 

Podobná strategie je aplikovaná i na našem trhu. Ten dlouhodobě vykazuje snižování pivní hospodské kultury, což je právě ten bod, který chce Staropramen budovat a zlepšit. Proto v Čechách investuje do zlepšování hospodského servisu (lepší sklo), oživením fragmentace nabídky (pivo Černá Barbora, sezónní speciály), do tankových technologií (hospodám pomáhá s technologiemi) a ve spolupráci s O2 spustil projekt Sportovní kino. Kromě udržení hospodské pivařské tradice jdou u nás investice převážně do zlepšení servisu na hudebních akcích, ambicí je udržení piva při ideální teplotě bez front. 

Praha je fantastický brand a fascinuje mne, jak málo toho marketéři využívají. Ve Staropramenu to vědí a umějí s tím pracovat. V sobotu mi srdce zaplesalo, když jsem v budapešťské restauraci Mazel Tov pozoroval zákazníky, s láskou svírající lahve s Hradčany ve svých hipsterských rukách. Tak jen houšť!
Tomáš Krásný (Blue Strategy)

Podle mého názoru velmi povedený exportní design.
Martin Boček

Snaha pivovarů je pochopitelná, sice to zabalí do hezkých PR slovíček, ale v podstatě jim jde jen o repositioning. Potřebují se přesunout od unavených strýců z hospod čtvrté cenové k trochu víc cool spotřebitelům, kteří mají prachy a je jim jedno, jestli pivínko je za 20 nebo za 45. A u těchto cílovek zatím vede spíš Stella nebo Hoegaarden, když zůstaneme ve stáji Staropramenu. Prostě chtějí i z českých top značek udělat nóbl pitivo místo nástroje pro vygumování těch mozkových buněk, které ještě nezničila Ordinace v růžové zahradě.
Václav Loubek