Před prázdninami ohlásilo Tesco rozšíření řady zmrzlin, kromě jiného i o ty bezlepkové a bezlaktózové. Teď se k tomuto sortimentu znovu vrací a prohlubuje nabídku své řady Tesco Free From pro lidi trpící intolerancí na laktózu. Sortiment této řady v současné době čítá přibližně 30 výrobků, které jsou k zakoupení hlavně v hypermarketech Teska. Poslední rozšíření řady se uskutečnilo na konci července, kdy přibylo 8 nových bezlaktózových produktů. Tyto nové produkty jsou bílý jogurt a jeho 4 další příchutě, máslo, zakysanou smetanu a čerstvé mléko. Tesco Free From produkty bez laktózy nebo s jejím sníženým množstvím se na prodejní ploše nacházejí v chlazeném regálu společně s bio a rostlinnými výrobky. „Bezlaktózové výrobky jsou jednou z nejrychleji rostoucích kategorií čerstvých potravin. Zákazníkům s intolerancí laktózy, i těm, kteří chtějí laktózu ve svém stravování omezit, chceme nabídnout co nejširší výběr produktů a plánujeme sortiment nadále rozšiřovat,“ dodáváVeronika Jandová, manažerka nákupů Tesco. Britský řetězec má u nás největší zastoupení bezlaktózové řady vlastní privátní značky, po jeho vzoru postupně pokračuje i Albert, který prodáváAlbert Free From nebo Kaufland, který bezlaktózové výrobky zařadil pod svou značku K-Classic.
Retaileři logicky reagují na to, že počet spotřebitelů, kteří nemohou a nebo nechtějí konzumovat kravské mléko, roste. O to zajímavější je přístup státu, který produkci laktózy stále masivně podporuje.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Specializované řady produktů pro různé výživové potřeby jsou naprosto normální, jen u nás se z toho skoro třicet let po vstupu do civilizovaného světa dělá tisková zpráva.
Václav Loubek