Brněnský startup Smartsupp, který zajišťuje komunikaci pro e-shopy a weby se zákazníky v reálném čase, získal investici 10 milionů Kč. Na té se rovným dílem podílejí dvě společnosti: česká platforma pro tvorbu webů Webnode a Spread Capital, investiční společnost Ondřeje Fryce, zakladatele Mall.cz. Investoři ve firmě dohromady získají 15% podíl. To Smartsupp oceňuje na 67 milionů Kč. Z větší části půjde investice na marketingové aktivity, které mají podpořit expanzi na zahraniční trhy. Z menší části pak částka půjde do vývoje za účelem vylepšení produktu.
Projekt Smartsupp funguje od roku 2013 a v Čechách má více než 80% podíl na trhu. Na podobném principu funguje třeba platforma Livesale. Smartsupp využívá asi 66.000 firemních klientů, mezi ty největší platící patří Alza.cz, Generali, Škoda Auto. Za srpen 2016 dosáhl startup obratu přes 1 milion Kč. „Investory jsme zaujali díky dosavadním úspěchům Smartsuppu a zkušenému jedenáctičlennému týmu, díky kterému se produkt uchytil nejen v Česku, ale i v zahraničí. Veškeré klíčové aktivity řešíme inhouse, vybudovali jsme know-how na globální úrovni v oblasti vývoje SaaS (software-as-a-service) a online marketingu,“ shrnuje Vladimír Šandera, jeden ze zakladatelů startupu. Kromě Čech ho využívá Polsko, Francie, Brazílie nebo Nizozemsko.
To nebudou vyhozené peníze.
Jana Kubištová (Budvar)
Hezky se to čte, určitě lépe než historky o tom, že stát podpořil z našich daní výstavbu další montovny. Brno se stává českým Silicon Valley, čeští kapitalisté reinvestují své zisky do hi-tech projektů, český software se exportuje na nejvyspělejší trhy… Byznys prostě funguje, jak má. Snad někoho nenapadne to regulovat novým zákonem nebo to tak trochu podojit přes nové daně.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)