Miton jde s e-shopem Bonami do Rumunska

Investiční skupina Miton

Investiční skupina Miton

Internetový obchod s nábytkem Bonami expanduje do Rumunska. Na tamní spuštění podle e-shopu čekalo 100 tisíc registrovaných zákazníků. Bonami, které odstartovalo své působení v roce 2013, si za každý rok existence připsalo expanzi na jeden zahraniční trh. V roce 2014 to bylo Polsko a loni Slovensko.

„Od Rumunska máme podobná očekávání jako od Slovenska. Tam jsme začínali se 40 tisíci předregistrovanými zákazníky, v Rumunsku jsme přesáhli 100.000 registrací. I když místní internetový trh není tolik rozvinutý, má ohromný potenciál jak kvůli počtu obyvatel a rychlosti růstu, tak kvůli tomu, že si místní zákazníci potrpí na značkové zboží,” říká CEO Bonami David Šiška.

Stejně jako Slovensko a Polsko bude i rumunské Bonami obsluhovat pražský tým a také logistika bude kombinací pražského skladu a lokálních dopravců. „Abychom zvládli rychlý růst a expanzi do další země, přestěhovali jsme se v srpnu do téměř 5x většího skladu v Jenči u Prahy, k dispozici tak máme skoro 6000 metrů čtverečních. Výrazně posilujeme i tým. Nazačátku roku nás bylo okolo čtyřiceti a nyní je to již bezmála osmdesát členů týmu, abychom byli na sezónu připravení,” dodává Šiška.

David Šiška, CEO e-shopu Bonami

David Šiška, CEO e-shopu Bonami

Šiška svou pozici CEO ve společnosti zastává teprve od konce letošního dubna, do té doby řídil Bonami Václav Štrupl. Šiška byl do dubna ve společnosti zodpovědný za expanzi do Polska a na Slovensko. Bonami patří do portfolia investiční skupiny Miton, kam mimo jiné spadá i Slevomat, Dámejídlo.cz nebo Rohlík.cz. Do letošního dubna patřil Bonami Štruplovi a Mitonu, nyní je podílově zcela v rukách investiční skupiny. Štrupl z vedení Bonami odešel právě proto, že se chce více věnovat projektům Mitonu. V Bonami se nadále podílí na strategických rozhodnutích. Za loňský rok měl nábytkářský e-shop tržby ve výši 260 milionů Kč, zisk se vyšplhal řádově do milionů korun. Letos plánuje společnost překonat obrat půl miliardy Kč, spoléhá přitom právě na expanze. Jako příklad slouží slovenský trh, kde prodává od loňska. Ten se má podle Bonami letos na obratu podílet jednou třetinou. Kromě expanze chystá e-shop také letos spustit mobilní aplikaci.