Od značky nealko nápojů pro mladé Bubbleology se odvrátila další populární tvář z internetu, youtuberka Markéta Poláková alias Makyna016. Děje se tak jen týden poté, co totéž oznámila Tereza Hodanová alias Teri Blitzen. „Spolupráci s Bubbleology jsem přerušila, nyní s ní nespolupracuju. V blízké době to nemám v plánu,“ oznámila Poláková stejně jako Hodanová ve videu na YouTube. Obě v minulosti propagovaly produkt zvaný Bubble Tea.
„To, co udělali, určitě není hezký,“ odkazuje na kritiku youtubera CaptainJTV a hlavně následná zjištění pořadu A dost! reportéra Jana Tuny na internetové televizi Stream.cz, že oproti proklamacím firma v nápojích používala umělá barviva či cukr. aniž by to spotřebitelům sdělila. „Upřímně se vám všem omlouvám za to, že jsem to propagovala, protože to samozřejmě není zdravý,“ vzkázala Poláková svým fanouškům. „Je mi to líto, nevěděla jsem, co to obsahuje,“ řekla taky.
S Bubbleology spolupracovala zhruba půl roku, od letošního festivalu mladé kultury Utubering, kde vešla se zástupci do kontaktu: „Bubbleology byla jednou z nejoblíbenějších značek celkově, se kterými jsem měla vysněné spolupracovat. To se mi i povedlo. Paradoxně jsem teď zjistila, že v tom pokračovat nechci.“ Schůzka s firmou, kde nyní spolupráci přerušila, proběhla podle ní zhruba před týdnem.
Poláková zopakovala argumenty, které Retailku sdělil country manažer Bubbleology Jaroslav Švadlenka před týdnem. „Přírodní barviva jsme v minulosti v našich surovinách používali, byla však barevně nestálá a chuťově slabá. Po stížnostech zákazníků jsme je tedy vrátili zpět dodavateli k testování a přešli k původním umělým barvivům,“ tvrdil. „Nejhorší je na tom to, že to nikomu neřekli,“ podotkla Markéta Poláková. „Bylo naší chybou, že se pak tato informace nedostala mezi všechny naše fanoušky a zákazníky,“ prohlásila též firma.
V dnešním dodatečném vyjádření Švadlenka doplnil: „Musíme se každopádně ohradit vůči vyjádření Makyny, že nápoje Bubbleology jsou zdraví škodlivé - není to tak, což jasně potvrdily všechny provedené nezávislé testy u nás i v Německu. Tvrzení, že nápoje Bubbleology můžou vyvolat ‚špatné stavy‘, je tak nepravdivé. Ve srovnání s jinými slazenými nápoji - například energetickými nebo kolovými - je v nápojích Bubbleology stejně nebo méně cukru a hodnoty umělých barviv, která se běžně v barvených nápojích používají, zdaleka nedosahují povolené denní dávky. Nakonec právě proto jsou tyto normy vytvářeny, aby spotřebitele chránily. A my se těchto norem držíme. Naše spolupráce s Makynou a Teri Blitzen byla založená na tom, že jsme jim dali volnou ruku jak do způsobu prezentace Bubbleology, tak do obsahu jejich videí. Jak obě dívky přiznávají - Bubbleology pro ně představovalo značku, se kterou se ztotožnily. Děkujeme jim za zajímavou spolupráci.“
Pro Bubbleology jde o další komplikaci v marketingu, která byla založená právě na neformální komunikaci populárních youtuberů s cílovou skupinou náctiletých. Hodanová přitom na videoserveru YouTube disponuje dosahem na téměř 400.000 svých fanoušků, Poláková jich má přes 160.000.