Prodejce elektroniky Datart otevřel v ostravském obchodním centru Avion Shopping Park svou druhou „prodejnu 21. století“. Prostory prošly rekonstrukcí a nově přibylo kuchyňské studio se samostatným vstupním portálem. První „humanizovaná“ prodejna Datartu otevřela loni v pražském Centru Chodov.
Nový koncept má polidštit to, jak vypadá prodejní plocha. „V novém designu používáme přírodní odstíny zelené, více dřevěných prvků. Výrazně jsme také rozšířili uličky a vyčlenili prostor pro odpočinek. Novinkou je speciální vůně Datart, kterou zákazníci ucítí v celé prodejně,“ vyjmenovává Martin Heřmánek, ředitel prodeje v Datartu. Kromě těchto interiérových změn společnost zpřehlednila vystavené zboží a usnadnila orientaci pro prodejně za pomocí nových materiálů a technologií. V ostravské prodejně jsou také dva nové vstupní portály, zmodernizované pokladní místo, zrekonstruované místo výdeje zboží s místem pro reklamace. U vybraných produktů jsou interaktivní popisky. Podobný koncept interaktivních popisků a cenovek představila minulý týden i společnost Tchibo ve svém „obchodě budoucnosti“.
Rekonstrukce prostoru trvala pět měsíců a probíhala za chodu prodejny. Ta nyní zabírá plochu 1.300 metrů čtverečních. Podle Heřmánka se Datartu zavádění konceptu vyplácí. „Po modernizaci Chodova se meziročně zvýšily tržby o víc než 30 procent,“ tvrdí.
Síť prodejen Datart provozuje v Česku a na Slovensku 42 kamenných prodejen a spravuje také e-shop. Do roku 2014 se Datart pět let potýkal s finanční ztrátou, která skončila předloni ziskem ve výši téměř 9 milionů Kč. Loni měla společnost zisk 27,4 milionu Kč, což je meziročně trojnásobný nárůst. Hodnoty tržeb loni byly ve výši 5,1 miliardy Kč. Společnost prý za největší úspěch považuje specializaci na doplňkové služby a kuchyňská studia, do expanze se pouštět zatím nechce. Největšími konkurenty Datartu jsou Mall.cz, ElectroWorld, Euronics, Alza.cz nebo CZC.cz.