Nemůžu se takhle chovat na veřejnosti, omlouvá se šéf Bubbleology

Luboš Bojanovský v rozhovoru s Janem Tunou. Repro: Stream.cz

Luboš Bojanovský v rozhovoru s Janem Tunou. Repro: Stream.cz

České zastoupení britské značky Bubbleology, firma BubbleStar CZ, se dál kaje poté, co reportér Jan Tuna zveřejnil v pořadu A dost! internetové televize Stream.cz složení nápojů Bubble Tea a předtím improvizovaný rozhovor s výkonným ředitelem značky Lubošem Bojanovským. Firma v minulosti spotřebitelům tvrdila, že používá jen přírodní barviva a navíc jejich nápoje jsou bez cukru, později přiznala, že to nebyla pravda. Bojanovský navíc v rozhovoru s Tunou projevil vztek a mluvil vulgárně.

Po zveřejnění rozboru složení výrobku Tuna tlačil na to, aby značku přestaly podporovat populární youtuberky, což se stalo – postupně značku opustily Tereza Hodanová alias Teri Blitzen, Markéta Poláková alias Makyna016 i Alena Havelková alias Fallenka. Uváděly, že jim firma nesdělila složení nápojů, který mohutně propagovaly směrem k náctiletým, respektive průběžnou změnu tohoto složení.

„Přírodní barviva jsme v minulosti v našich surovinách používali, byla však barevně nestálá a chuťově slabá. Po stížnostech zákazníků jsme je tedy vrátili zpět dodavateli k testování a přešli k původním umělým barvivům,“ popisoval to nedávno country manažer Bubbleology Jaroslav Švadlenka.

Dnes firma vydala následující prohlášení: „Společnost BubbleStar CZ s.r.o., držitel značky Bubbleology pro český trh na základě smlouvy, se omlouvá svým zákazníkům, fanouškům i široké veřejnosti za nejasnou komunikaci a chyby v minulých měsících. Společnost podnikla příslušné kroky k nápravě, cílem je zlepšení komunikace se zákazníky a snaha o maximální transparentnost.“ Konkrétně to má znamenat přehledné zveřejňování složení jednotlivých surovin, produktových listů a výživových hodnot na webových stránkách, komunikace novinek fanouškům na sociálních sítí a zprostředkování všech informací médiím. Z toho důvodu vzniklo ve společnosti tiskové oddělení, obsazena byla též pozice tiskového mluvčího a zástupce pro média. Na dnešek si dokonce značka do internetové debaty s fanoušky nasmlouvala moderátora Libora Boučka.

„Chceme se omluvit za nejasnou komunikaci sloganu ‚originální londýnský čaj z přírodních surovin‘. Nebylo záměrem nikoho uvádět v omyl,“ prohlásil výkonný ředitel českého zastoupení Bojanovský. Ten se také omluvil za to, jak vystupoval v interview s Tunou: „Jsem si vědom, že mé chování bylo neprofesionální a je jedno, zda jsem nebyl připraven na rozhovor, unaven, či vyprovokován. Je nemožné se na veřejnosti takto chovat a být negativním příkladem mladé skupině zákazníků.“

Moderátora Tunu firma ani její představitel nepřesvědčili. „Jde o naprosto falešnou omluvu, stejně tak jako, když se Bubbleology ČR a SR pokouší v placených článcích tvrdit, že jejich bubble tea už neobsahuje syntetická barviva. Což je další ze série mnoha lží. Jejich tvrzení nemohla na zákazníky působit zavádějícím dojmem, jak v omluvě tvrdí, ale šlo o explicitní, jasně formulované lži,“ prohlašuje Tuna v reakci pro Retailek. Na svých stránkách jednoznačně tvrdili například ‚nepoužíváme umělá sladidla ani barviva, vše je na přírodní bázi‘. Šéf Bubbleology pro ČR a SR Luboš Bojanovský se za přírodnost zaručoval nejen v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes, ale, a to je nejhorší, i v komunikaci s maminkou nemocné dívky, která měla vážné zdravotní problémy a ona zoufale pátrala z čeho. To je trestuhodné a touto omluvou se Bubbleology v žádném případě nemůže vyvinit. Bubbleology navíc v rámci krizové komunikace ve stylu tonoucího přistupuje k dalším drsným praktikám. Například k fake profilům na sociálních sítích, které se mě snaží zdiskreditovat naprosto lživými tvrzeními. Proti tomu se budu samozřejmě tvrdě bránit.“

Jedno z původních lákadel Bubbleology v Česku. Repro: Stream.cz

Jedno z původních lákadel Bubbleology v Česku. Repro: Stream.cz

Suroviny na přípravu nápojů od Bubbleology obsahují podle tvrzení firmy přírodní složky jako třeba ovocné šťávy, prášky obsahují sušinu z kokosového mléka, 100% kakao, matchu či maniok, želé je z fermentované kokosové vody, kuličky tvoří sirup v mořské řase. „Především však používáme pravý čaj louhovaný z čajových lístků. Nepoužíváme žádné čajové koncentráty ani rozpustné čaje. Přesto nás velice mrzí, že slogan vzhledem k dalším obsaženým složkám, které nejsou přírodní, mohl působit na zákazníky zavádějícím dojmem,“ uvádí nyní Bojanovský.

Londýnská značka Bubbleology otevřela svoji první prodejnu s Bubble Tea v Česku v srpnu 2012. Provozovatelem stánků je firma BubbleStar CZ, která má výhradní licenci i pro slovenský i maďarský trh. Provozuje celkem 41 stánků – 25 v Česku, 16 na Slovensku, jeden v Maďarsku. Bubbleology působí kromě domovské Británie také v USA, Polsku, Švýcarsku, Rusku a Spojených arabských emirátech.