České zastoupení britské značky Bubbleology, firma BubbleStar CZ, se dál kaje poté, co reportér Jan Tuna zveřejnil v pořadu A dost! internetové televize Stream.cz složení nápojů Bubble Tea a předtím improvizovaný rozhovor s výkonným ředitelem značky Lubošem Bojanovským. Firma v minulosti spotřebitelům tvrdila, že používá jen přírodní barviva a navíc jejich nápoje jsou bez cukru, později přiznala, že to nebyla pravda. Bojanovský navíc v rozhovoru s Tunou projevil vztek a mluvil vulgárně.
Po zveřejnění rozboru složení výrobku Tuna tlačil na to, aby značku přestaly podporovat populární youtuberky, což se stalo - postupně značku opustily Tereza Hodanová alias Teri Blitzen, Markéta Poláková alias Makyna016 i Alena Havelková alias Fallenka. Uváděly, že jim firma nesdělila složení nápojů, který mohutně propagovaly směrem k náctiletým, respektive průběžnou změnu tohoto složení.
„Přírodní barviva jsme v minulosti v našich surovinách používali, byla však barevně nestálá a chuťově slabá. Po stížnostech zákazníků jsme je tedy vrátili zpět dodavateli k testování a přešli k původním umělým barvivům,“ popisoval to nedávno country manažer Bubbleology Jaroslav Švadlenka.
Dnes firma vydala následující prohlášení: „Společnost BubbleStar CZ s.r.o., držitel značky Bubbleology pro český trh na základě smlouvy, se omlouvá svým zákazníkům, fanouškům i široké veřejnosti za nejasnou komunikaci a chyby v minulých měsících. Společnost podnikla příslušné kroky k nápravě, cílem je zlepšení komunikace se zákazníky a snaha o maximální transparentnost.“ Konkrétně to má znamenat přehledné zveřejňování složení jednotlivých surovin, produktových listů a výživových hodnot na webových stránkách, komunikace novinek fanouškům na sociálních sítí a zprostředkování všech informací médiím. Z toho důvodu vzniklo ve společnosti tiskové oddělení, obsazena byla též pozice tiskového mluvčího a zástupce pro média. Na dnešek si dokonce značka do internetové debaty s fanoušky nasmlouvala moderátora Libora Boučka.
„Chceme se omluvit za nejasnou komunikaci sloganu ‚originální londýnský čaj z přírodních surovin‘. Nebylo záměrem nikoho uvádět v omyl,“ prohlásil výkonný ředitel českého zastoupení Bojanovský. Ten se také omluvil za to, jak vystupoval v interview s Tunou: „Jsem si vědom, že mé chování bylo neprofesionální a je jedno, zda jsem nebyl připraven na rozhovor, unaven, či vyprovokován. Je nemožné se na veřejnosti takto chovat a být negativním příkladem mladé skupině zákazníků.“
Moderátora Tunu firma ani její představitel nepřesvědčili. „Jde o naprosto falešnou omluvu, stejně tak jako, když se Bubbleology ČR a SR pokouší v placených článcích tvrdit, že jejich bubble tea už neobsahuje syntetická barviva. Což je další ze série mnoha lží. Jejich tvrzení nemohla na zákazníky působit zavádějícím dojmem, jak v omluvě tvrdí, ale šlo o explicitní, jasně formulované lži,“ prohlašuje Tuna v reakci pro Retailek. Na svých stránkách jednoznačně tvrdili například ‚nepoužíváme umělá sladidla ani barviva, vše je na přírodní bázi‘. Šéf Bubbleology pro ČR a SR Luboš Bojanovský se za přírodnost zaručoval nejen v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes, ale, a to je nejhorší, i v komunikaci s maminkou nemocné dívky, která měla vážné zdravotní problémy a ona zoufale pátrala z čeho. To je trestuhodné a touto omluvou se Bubbleology v žádném případě nemůže vyvinit. Bubbleology navíc v rámci krizové komunikace ve stylu tonoucího přistupuje k dalším drsným praktikám. Například k fake profilům na sociálních sítích, které se mě snaží zdiskreditovat naprosto lživými tvrzeními. Proti tomu se budu samozřejmě tvrdě bránit.“
Suroviny na přípravu nápojů od Bubbleology obsahují podle tvrzení firmy přírodní složky jako třeba ovocné šťávy, prášky obsahují sušinu z kokosového mléka, 100% kakao, matchu či maniok, želé je z fermentované kokosové vody, kuličky tvoří sirup v mořské řase. „Především však používáme pravý čaj louhovaný z čajových lístků. Nepoužíváme žádné čajové koncentráty ani rozpustné čaje. Přesto nás velice mrzí, že slogan vzhledem k dalším obsaženým složkám, které nejsou přírodní, mohl působit na zákazníky zavádějícím dojmem,“ uvádí nyní Bojanovský.
Londýnská značka Bubbleology otevřela svoji první prodejnu s Bubble Tea v Česku v srpnu 2012. Provozovatelem stánků je firma BubbleStar CZ, která má výhradní licenci i pro slovenský i maďarský trh. Provozuje celkem 41 stánků – 25 v Česku, 16 na Slovensku, jeden v Maďarsku. Bubbleology působí kromě domovské Británie také v USA, Polsku, Švýcarsku, Rusku a Spojených arabských emirátech.