Lidl nabídne moravská vína do dvou stovek. Chce je prodávat i v zahraničí

Moravská vína z nové nabídky Lidlu

Moravská vína z nové nabídky Lidlu

Tváří kampaně na moravská vína se opět stal Marek Vašut

Tváří kampaně na moravská vína se opět stal Marek Vašut

Nabídku představil zleva herec Marek Vašut, majitelé vinic ve Valticích a Vinofol, ministr zemědělství Marian Jurečka a jednatel Lidlu Michal Farník

Nabídku představil zleva herec Marek Vašut, majitelé vinic ve Valticích a Vinofol, ministr zemědělství Marian Jurečka a jednatel Lidlu Michal Farník

Německý obchodní řetězec Lidl začne ve svých českých prodejnách nabízet celkem 57 druhů moravských vín, v prodeji se objeví od 31. října. Oznámil to jednatel společnosti Lidl Michal Farník, na tiskové konferenci, které se romě vinařů zúčastnil i ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Lidl oslovil 21 vinařů ze znojemské, velkopavlovické, slovácké a mikulovské oblasti. V prodejnách tak bude na výběr z nejznámějších odrůd vín jako Chardonnay, Pálava, Ryzlink rýnský, Ryzlink vlašský, Tramín červený nebo Cabernet Sauvignon. Cenově se vína pohybují od 99,90 Kč do 199 Kč.

„Do budoucna bychom samozřejmě rádi zalistovali větší nabídku našich moravských vín. Jelikož ale spolupracujeme s menšími vinaři, jde momentálně o jejich kapacity a možnosti dodání, které rozšíření nabídky v nejbližší budoucnosti brání,“ řekl jednatel Farník. Na otázku Retailku ohledně exportu moravských vín do dalších zemí, kde Lidl působí, doplnil: „Exportovat budeme rádi, dokonce je to v plánu a máme zpětnou vazbu z Německa, že by o naše vína měli zájem. Zatím se ale i k tomuto úkonu váže stejný problém s kapacitou dodávání našich vinařů jako u zalistování dalších položek.“

Tváří kampaně, která prodej vína podpoří, se stal herec Marek Vašut. Není to poprvé, co Vašut s českou divizí německého Lidlu spolupracuje. Už v roce 2012 byl součástí kampaně francouzských vín. „Náklady na kampaň nechceme z důvodu ochrany před konkurencí zveřejňovat, nicméně mohu vás ujistit, že jsme investovali opravdu velkou částku na maximální využití celého marketingového mixu,“ komentoval Michal Farník. Kampaň poběží v televizi, v rádiu, v tisku a také online. Doplní jí i POS materiály v jednotlivých prodejnách, včetně katalogu s komentářem sommeliéra Jakuba Krále. Pro televizi a online je připraven 45 vteřin trvající spot s Vašutem z moravských vinic. Nejintenzivněji kampaň podle slov Farníka podpoří v nadcházejících dvou týdnech před uvedením vín do prodeje.