Síť DM drogerií zvýšila v Česku tržby o 9 %, příští rok vstoupí do Itálie

Společnost DM drogerie Česko uzavírá obchodní rok 1. října 2015 až 30. září 2016 s obratem 7,849 miliard Kč, což je 8,8 % nárůst. Podle Martiny Horké, vedoucí marketingu a nákupu DM drogerie výsledek předčil očekávání, společnost čekala nárůst maximálně 5 %.

DM drogerie má v Česku 221 prodejen, za poslední obchodní rok přitom přibyla pouze jedna pobočka v Bruntálu. V loňském roce přitom investovala více než 150 milionů Kč do modernizace a vybavení české prodejní sítě, centrální správy a logistického centra v Jihlavě. Celkem 24 prodejen prošlo v tomto období renovací, investice činila 128 milionů Kč. Obnova logistického centra přišla DM drogerii na 21 milionů Kč.

Společnost na českém trhu v září představila novou privátní značku dekorativní kosmetiky Trend It Up, která má podle Horké nečekaný ohlas, zejména pak laky na nehty. Postupně také rozšiřuje sortiment dmBio, který z určité části nahradí škálu produktů značky Alnatura. DM drogerie byla několik let výhradním dovozcem bio produktů německé Alnatury, letos jí však kromě DM drogerií a později Globusu začala prodávat ještě Billa. „Nechceme úplně nahradit produkty Alnatury, ale chceme komplexně zavést naší privátní značku dmBio. Pro nás je logicky naše privátní značka flexibilnější, navíc můžeme poskytovat větší cenové zvýhodnění pro zákazníky,“ říká Horká o nahrazení 380 položek Alnatury stejným počtem produktů značky dmBio. Od konce září také v každé prodejně místa, v nichž DM drogerie ve spolupráci s Medipointem nabízí vybraný sortiment léčiv. Jedná se například o léky na tlumení bolesti, snížení horečky nebo proti nevolnosti při cestování. 

Obrat celé skupiny DM drogerií, kam patří kromě Česka také prodejny na území Německa, Rakouska, Maďarska, Slovenska, Slovinska, Srbska, Bosny a Hercegoviny, Rumunska, Bulharska a Makedonie, vzrostl o 7 % na 9,708 miliard eur (v přepočtu přes 260 miliard Kč). Česko se na podílí na celkovém obratu skupiny 13 %. Na příští rok chystá skupina vstup na italský trh. DM drogerie vstoupila do Česka v roce 1992 jako dceřiná společnost DM drogerie markt Rakousko. První pobočku otevřela v roce 1993 v Českých Budějovicích.