Dva měsíce po spuštění rozšířeného e-shopu vyřizuje česká pobočka švédského nábytkářského gigantu Ikea víc než stovku objednávek denně. Na dnešní tiskové konferenci to řekla Nina Maláková, manažerka e-commerce Ikey pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Průměrná hodnota nákupu je podle ní necelých 12.000 Kč, což znamená víc než sedmkrát tolik než u průměrného nákupu v kamenných prodejnách (letos 1.535 Kč). To je nad očekávání, prodejce totiž odhadoval, že hodnota online nákupu bude vyšší v průměru pětkrát.
Aktuální podíl tržeb z onlinu na celkovém obratu je podle Malákové 2,5 %, do konce letoška je plán 4 %. Třeba v sousedním Německu činí tento podíl 4,5 %. „Konceptem nicméně dál zůstává obchodní dům. Aby lidé stále přicházeli a kupovali nejen nábytek, ale i doplňky, kompletní bytové řešení,“ zdůraznila Nina Maláková. Pro srovnání s onlinem: v pěti kamenných obchodech v Česku přivítala Ikea ve fiskálním roce 2016 celkem 11,2 milionu zákazníků.
Víc o letošním hospodaření Ikey a plánech, kde vyroste další obchodní dům
Možnost nakoupit online prezentuje Ikea jako přídavnou službu, která je proto zpoplatněna. Službu nakupování online s dopravou spustila Ikea v Česku letos na začátku září. Dřív bylo možné si nechat objednávku na obchodě nechat připravit, zkompletovat (služba Klikni a vyzvedni), od září přibyla právě doprava (služba Klikni a dovezeme). Za kompletaci objednávky se v minulosti platilo 500 Kč, od září to je 300 Kč. Za dopravu se platí další peníze - od 600 do 3.000 Kč v závislosti na ceně nákupu (nad 150.000 Kč je doprava zdarma). Ze zákazníků, kteří nakupují přes web, jich 80 % využije odvoz, jen 20 % pouhou kompletaci objednávky na prodejně.
Na léta 2018 až 2019 má Ikea naplánováno, že zavede inovovanou platformu pro online nakupování. Má jít o globální řešení, které se momentálně testuje coby v pilotní zemi v Británii. „Bude to na nové webové platformě, stránka bude velmi pěkná a bude přinášet mnoho inspirace. Ovládání nového e-shopu přitom bude jednoduché,“ avizuje Maláková.