Značka Bubbleology se po aféře s umělými barvivy vydává na cestu produkce nápojů kompletně s barvivy přírodními. Prvním krokem má být edice nápojů Missology, jejichž složení údajně vybraly tři vítězky České Miss z let 2014 až 2016 Jitka Nováčková, Andrea Bezděková a Nikol Švantnerová. „Nápoje neobsahují umělá barviva a je v nich snížené množství cukru,“ uvádí firma. „Neobsahují azobarviva ani umělá barviva, pokud si je zákazníci objednají s liči kuličkami,“ prohlašuje rovněž. Bubbleology chystá také spolupráci s hercem Davidem Gránským, i on má mít „vlastní“ drink.
Bubbleology vyhlásila postupný přechod na přírodní barviva svým cílem pro příští rok 2017. Letos se totiž po zjištění pořadu A dost! videoserveru Stream.cz strhla kritika, že firma lže, respektive nedostatečně informuje o složení nápjů, které vyrábí. Kritika se týkala právě umělých barviv a obsahu cukru. V důsledku toho ukončilo spolupráci s Bubbleology několik youtuberek, které se předtím postaraly o popularitu nápoje mezi mladými.
Způsobila aféra pokles tržeb? „Vliv na prodeje ještě nedokážeme přesně odhadnout,“ tvrdí na dotaz Retailku country manažer značky Bubbleology Jaroslav Švadlenka, „ale kauza se určitě promítla do zvýšeného zájmu našich zákazníků o složení surovin, ze kterých naše čaje připravujeme. Proto jsme vylepšili náš web, kde si každý může najít veškeré informace, od výživových hodnot až po jednotlivé produktové listy. Postupně se také vracíme k přírodním barvivům, v tuto chvíli umělá barviva neobsahují ovocné příchutě liči, limeta, zázvor, dále krémové příchutě kokos, vanilka, matcha, kakao, mandle, moka. Všechny jsou už dnes v nabídce našich čajových barů.“
Bubbleology otevřela svoji první prodejnu s bubble tea v Česku v srpnu 2012. Provozovatelem stánků je společnost BubbleStar CZ, která má výhradní licenci pro slovenský i maďarský trh. Provozuje 21 stánků v Česku, 16 na Slovensku, jeden v Maďarsku a kromě domovské Velké Británie působí v USA, Polsku, Švýcarsku, Rusku a Spojených arabských emirátech.