Palírna U Zeleného stromu, dříve Granette & Starorežná Distilleries, za loňský rok utržila 1,416 miliardy Kč, což je o 4,2 % více než v předchozím roce. Zisk společnosti před auditem je 22 milionů Kč. „Za růstem prodejů nestojí pouze příznivá ekonomická situace. Investovali jsme do našich strategických značek Hanácká vodka, Stará myslivecká a Blend 42. To se projevilo nárůstem prodejů. Hanácká vodka vzrostla o 45 % v objemu prodejů, rekordní byl rok i pro zbylé dvě značky,“ říká Pavel Kadlec, ředitel Palírny U Zeleného stromu. Celkově se prodeje společnosti meziročně zvedly o 10 %.
Pro rok 2017 společnost plánuje posílit tržby o 8,9 % a dostat se tak na 1,542 miliard Kč. „Chceme posilovat postavení našich strategických značek. Stará myslivecká Reserve loni prodělala redesign, ve vnímání spotřebitelů bychom jí letos chtěli posunout více do segmentu whisek. V exportní strategii se chceme prosadit na trzích jako Čína, Spojené státy, Japonsko nebo Filipíny,“ dodal Kadlec. Export se momentálně tvoří 10,8 % z celkových tržeb, v roce 2017 firma plánuje zvýšit podíl exportu o dalších 7,1 procentního bodu, tedy téměř na pětinu obratu.
Investovat bude Palírna U Zeleného stromu do výrobních kapacit svého závodu v Prostějově. „V roce 2013 jsme instalovali novou stáčecí linku s kapacitou 12.000 lahví za hodinu. Do budoucna plánujeme investice v řádech desítek milionů korun do modernizace dvou stáčecích linek a vybudování nových skladovacích hal,“ řekl Michal Šoman, ředitel výrobního závodu v Prostějově.
Nový název a logo, ke kterému společnosti přistoupila k prvnímu lednu letošního roku, souvisí s novou marketingovou, obchodní a exportní strategií. „Naše palírna byla založena už v roce 1518. V nové strategii chceme na tuto skutečnosti navázat. Souvisí s tím změna názvu a loga firmy, příští rok oslavíme 500 let, a proto se nám i marketingově zdálo vhodné vytěžit z návratu k historickým kořenům maximum. Záměrem je posílit pozici dvojky na českém trhu, budovat hodnotu strategických značek a do pěti let posílit export,“ uvedl Kadlec. Dodal navíc, že společnost nemá zahraniční investory, chce stavět na čistě českém původu. Kvůli posílení exportní strategie společnost připravila logo i v anglickém jazyce. Obě loga byla vytvořena ve spolupráci s agenturou HMS Design.
Palírna kladně hodnotí marketingové aktivity loňského roku, na příští rok plánuje zvýšit jejich rozpočet marketingu o 50 %. „Největším úspěchem je repositioning a s ním spojená kampaň nově strategie Hanácké vodky. I v příštím roce chceme kontinuálně podporovat televizi, online a eventový marketing spojený s Hanáckou vodkou,“ sdělila marketingová ředitelka firmy Zuzana Behová. Marketingové podpory se dočká i značka vodky Blend 42, pro kterou se chystá roadshow Uvolni energii živlů. „Vodku Blend 42 dále podpoříme hlavně v online,“ dodala Behová. Rebranding celé společnosti a změna názvu podle Behové nebyly nákladné, odrazily se zejména na PR aktivitách firmy.